تردید شهرک‌نشینان نزدیک غزه از بازگشت به شهرک‌های خود

بسیاری از صهیونیست‌هایی که به دلیل جنگ از شهرک‌های نزدیک غزه تخلیه شدند، اعلام کردند احتمالا به این شهرک‌ها بازنمی‌گردند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که تعداد زیادی از شهرک‌نشین‌هایی که از شهرک‌های نزدیک غزه تخلیه شده‌اند، در مورد بازگشت مجدد خود به آنجا تردید دارند، زیرا مقاومت فلسطین در نوار همچنان به شلیک ده‌ها راکت به سمت شهرک‌ها ادامه می‌دهد.

وب سایت صهیونیستی واللا روز یکشنبه گزارش داد که بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط جنبش مدنی برای غلاف غزه (شهرک‌های نزدیک غزه) ، ۳۰ درصد شهرک نشینانی که از شهرک‌های غلاف غزه  تخلیه شده اند، مطمئن نیستند که حتی اگر این شهرک‌ها به وضعیت سابق خود بازگردند، به آن برمی‌گردند یا خیر.

در این نظرسنجی که ۵ ماه پس از ۷ اکتبر در میان ساکنان غلاف غزه انجام شد، مشخص شد که حدود ۶۰ درصد از شهرک‌نشینان احساس می‌کنند که از آن روز به بعد، رفتار روزانه آنها تا حد زیادی یا بسیار زیاد تحت تأثیر قرار گرفته است.

این نظرسنجی حاکی از آن است که از بین ۳۰ درصدی که مطمئن نیستند به شهرک‌های غلاف برمی گردند، ۱۱ درصد می‌گویند که قطعاً برنمی گردند.

در مورد کسانی که اعلام کرده‌اند برمی‌گردند، سه دلیل اصلی را ذکر کرده‌اند که آنها را ترغیب به بازگشت کرده است، ۴۹ درصد از آنها به دلیل خانه، ۲۳ درصد به دلیل شغل و درآمد و ۲۱ درصد به دلیل بازگشت باقی شهرک‌نشینان به آنجا برمی‌گردند.

این درحالی است که دیروز پس از ۱۶۴ روز جنگ، مقاومت غزه اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیستی واقع در غلاف غره را با راکت هدف قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار