۲۶ حمله ارتش اسرائیل به جمعیت منتظر برای دریافت کمک‌های بشردوستانه

دفتر حقوق بشر سازمان ملل خبر داد که ارتش اشغالگر از ابتدای جنگ غزه، ۲۶ بار مردمی که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند را هدف قرار داده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز (یکشنبه) در گزارشی از مستندسازی ۲۶ حمله ارتش اشغالگر اسرائیل به فلسطینی‌هایی که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه در غزه بودند خبر داد.

این نهاد بین‌المللی در گزارش خود اعلام کرد که حملات مذکور از نیمه ماه ژانویه آغاز شده است که آخرین آن در شامگاه پنج‌شنبه هفته گذشته در میدان «الکویت» در جنوب شرق شهر غزه رخ داد.

به گفته وزارت بهداشت غزه در این حمله ۲۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت که حمله روز پنج‌شنبه دهمین حمله در ماه مارس بود.

اما پر تلفات‌ترین حمله به اواخرماه فوریه باز می‌گردد، زمانی که یک دستگاه تانک ارتش اسرائیل در میدان النابلسی غزه به سمت صد‌ها نفری که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، آتش گشود و همزمان نظامیان اسرائیلی نیز اقدام به شلیک کردند؛ جنایتی که بیش از ۱۰۰ شهید و ۷۵۰ زخمی به جا گذاشت.

حملات اشغالگران به کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه و جمعیت دریافت کننده کمک‌ها در شرایطی است که گرسنگی و سوءتغذیه به عامل جدیدی در شهادت اهالی غزه تبدیل شده است.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی، (آنروا) روز گذشته خبر داد که سوء تغذیه شدید تمامی غزه را فرا گرفته است و از هر سه خردسال زیر دو سال، یک خردسال از سوءتغذیه رنج می‌برد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
آخر حقوق بشر غربی و صهیونیستی را هم دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ حمله ارتش اسرائیل به جمعیت منتظر برای دریافت کمک‌های بشردوستانه، اجرای قانون جنگل بود
۱۶:۴۰ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
۲۶ حمله ارتش اسرائیل به جمعیت منتظر برای دریافت کمک‌های بشردوستانه، اجرای قانون جنگل بود
آخرین اخبار