ژنرال صهیونیست: بدترین شکست تاریخ اسرائیل را در برابر حماس متحمل شده‌ایم

ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به شکست تمام عیار این رژیم در برابر مقاومت فلسطین، گفت: اگر نتوانیم گروگان‌ها را زنده آزاد کنیم، این جنگ در افکار عمومی، به عنوان بدترین شکست ثبت خواهد شد.

 «در جنگ با حماس شکست خوردیم، هم‌پیمانان خود را از دست می‌دهیم، هدف نابودی حماس از دستور کار ما خارج شده است و دیگر نمی‌توانیم گروگان‌ها را بازگردانیم»؛ اینها بخشی از اعتراف «اسحاق بریک» ژنرال ارشد و ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به شکست این رژیم در برابر مقاومت فلسطین است.

بریک با انتشار یادداشتی در روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: «برای مدت زمان طولانی نمی‌توانیم به مردم دروغ بگوییم. رخداد‌های غزه و حزب الله لبنان به زودی گریبان ما را خواهد گرفت و حقیقت با تمامی ابعاد پنهانش، برملا خواهد شد».

وی با بیان اینکه «جبهه داخلی اسرائیل، به هیچ عنوان، آماده جنگ منطقه‌ای نیست»، تأکید کرد: «این جنگ، هزاران بار سخت‌تر و خطرناکتر از جنگ در نوار غزه است. هر روز سربازان ما [در غزه]، به خاطر تله‌های انفجار و منازل بمب‌گذاری شده، کشته و زخمی می‌شوند».

بریک «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل را فردی می‌داند که از واقعیت به دور است و تأکید دارد: «این، بدترین رسوایی از زمان تشکیل ارتش اسرائیل است. رئیس ستاد مشترک نیز شکست خورده است. وی به جای اینکه استعفا کند، تصمیم گرفته است نسل شکست خورده‌ای را تقویت کند که همان ژنرال‌های تحت امرش هستند و شریک این شکست محسوب می‌شوند».

این ژنرال اسرائیلی با اعتراف به اینکه «ما هیچ گاه اهداف جنگ را که نابودی حماس و آزادی گروگان‌هاست، محقق نخواهیم کرد»، درباره جنگ زمینی ارتش اسرائیل علیه غزه نیز می‌نویسد: «این جنگ، یک مانور بود که مردم اسرائیل از آن استقبال کردند، ولی نتوانست به نتیجه‌ای برسد که همه، آرزوی آن را داشتند. وزیر دفاع (جنگ) و رئیس ستاد مشترک، این جنگ را با دید تاکتیکی مدیریت کردند، نه راهبردی. با جنگ‌های صرفا تاکتیکی نمی‌توان پیروز شد».

وی در پایان یادداشت خود تأکید کرد: «اگر نتوانیم گروگان‌ها را زنده آزاد کنیم، این جنگ در افکار عمومی، به عنوان بدترین شکست ثبت خواهد شد».

ارتش اسرائیل با وعده آزادی گروگان‌های در بند مقاومت فلسطین، از ۲۷ اکتبر جنگ زمینی را در غزه آغاز کرد. صهیونیست‌ها به اهداف ادعایی خود در آزادی اسرای صهیونیست و نابودی حماس دست پیدا نکرده‌اند.

بر اساس آمار‌های اعلامی از سوی صهیونیست‌ها، تا کنون ۵۹۱ نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیده‌اند. البته تعداد واقعی تلفات نظامیان اسرائیلی بسیار فراتر از این عدد است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۷:۳۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
آخه مورچه چیه که کله پاچش باشه!
تاریخ!
آخه مگه چند سال از تاریخ ایجاد رژیم منحوس شما میگذره صد سال هم قدمت ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
,فقط دونفرراتوانستندپس بگیرن تاجایی که منتشرشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
این ژنرال عجب ژنرالی بوده !!!

نکنه اخراجیه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مثل اینکه تحمل شنیدن و اعتراف این ژنرال حرومزاده صهیونیست را که به شکست خود اعتراف میکند نداری،،فکر کردی رژیم حرومزاده اسرائیل در این جنگ پیروز خواهد شد،،زهی خیال باطل،،گذشت زمانی که صهیونیست های حرومزاده پیروز نبردهای نابرابر و ناجوانمردانه می‌شدند..چهارمین ارتش جهان که تا به دندان مسلح هستند در مقابل نیروهای شجاع حماس که با تجهیزات ساده جلوی این وحشی های خونخوار ایستاده و آنها را دچار یاس و ناامیدی کرده اند..لعنت به رژیم حرومزاده اسرائیل و حامیانش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
حماس با چهل هزار کشته و ویرانی میگه ما پیروزیم. اسراییل میگه اگه نتونسم گروگان هارو زنده ازاد کنیم شکست خوردیم... سطح توقع رو ببین...ببین چجوری سطح افکار عمومی جامعه خودشونو بدون هیچ ترسی بالا میبرن از خودشون... درسته دشمن هستن. ولی چیزهای خوبشونو باید یاد بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فکر کردی کشتار کودکان و غیر نظامی ها و ویران کردن خانه ها بر روی سر ملت مظلوم فلسطین با بمب های چند تنی اهدایی دولت تروریست آمریکا هنر هست و یه دستاورد نظامی هست،،حرومزاده های هیچ چیز خوبی ندارند که بشود آن را یاد گرفت..وحشی گری و جنایت در ذات این حرومزاده ها هست..مطمئن هستی که سطح افکار عمومی جامعه کثیفشون رو بالا میبرند یا دارن به شکست در رسیدن به اهدافشون اعتراف می‌کنند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
آره واقعا جمع کنید بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
کسی که دست به کشتار وحشیانه مردمی که سرزمین مال خودشان هست می زند نشان دهنده خوی وحشی گری،سردرگمی، اسثیصال،دریوزگی و در نهایت شکستی خفت بار هست.کشتن این انسانهای بی گناه که قشر زیادشان نوزاد کودک هست، که بی گناه ومعصوم هم بوده اند. اهانت به خدای باری تعالاست و قصاصی از طرف خداوند شاملتان میشود، از جایی که به ذهنتان هم خطور نمی کند وبه یاری خدا برای همیشه محو ونابود میشوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
درود بر حماس قدرتمند و مردم مقاوم غزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
جنگ جنگ تا پیروزی !!!

اتش بس بی اتش بس !
آخرین اخبار