سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان:

احیای حقوق عامه تبدیل به مطالبه مردمی شده است

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: احیای حقوق عامه در جای جای خطه سیستان و بلوچستان به یک نوع مطالبه عمومی در مردم تبدیل شده است.

ابوالفضل احمد زاده در نشست مطبوعاتی اتخاذ راهبرد‌های پیشگیری از سرقت در ایام نوروز اظهار کرد: قسمتی از مرارت‌های مردم به دست دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان و دادستانی مرکز استان بویژه در بحث حقوق عامه کاسته شده است.

وی در مورد اقدامات دادستانی زاهدان در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: ۸۰ درصد از ادارات کل سیستان و بلوچستان را که رصد کردیم و به نوعی با ما مواجهه داشتند اظهار رضایت کردیم، اما در مورد برخی از ادارات آنچنان رضایتی نبوده در واقع مبنای اعلام رضایت در مورد یک اداره کل دیدگاه مردم عادی است.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: نزدیک به سه سال است که این مسوولیت سنگین را بر عهده دارم در همین مکان می‍‌توانم اعلام و ادعا کنم که احیای حقوق عامه در جای جای خطه سیستان و بلوچستان به یک نوع مطالبه عمومی در مردم تبدیل شده از طریق رصدی که از عامه مردم و نمایندگان آنها صورت گرفته این ادعا به راحتی قابل اثبات است.

وی خاطرنشان کرد: رضایتی که مردم اعلام کردند بیش از ۸۰ درصد از عملکرد دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان به ویژه دادستانی مرکز استان در احیای حقوق عامه و صیانت از حقوق یکایک مردم بوده است.

احمدزاده گفت: کتاب زمینه و زمانه حقوق عامه که بخشی از عملکرد و رویکرد ما در آن درج شده سال بعد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این سه سال گزارش عملکرد خاص به مراجع مربوطه به حرف مردم داده ایم تصریح کرد: در این رویکرد سه محور اساس کار ما بوده ابتدا اینکه برای شناسایی و رصد آسیب‌ها و مسائل مشکلات عامه مردم به گزارشات نهاد‌های مرتبط یا ادارات گوناگون بسنده نشده بلکه شخصا در تمام اوقات سال و به صورت شبانه روز دنبال شناسایی مشکلات مردم بوده‌ام به همین دلیل مشکلات را از نزدیک دیدم و کاملا درک کردم و به اصطلاح فنی و تخصصی قضایی معاینه محلی در مورد مشکلات مردم صورت گرفته و برای ارائه راهکار اقدام مناسب را به عمل آوردیم.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان عنوان کرد: در مرحله دوم در بازه زمانی مشخص دستور صادر و خودمان اجرا می‌کردیم به طوریکه به دنبال آن بودیم تا اجرا شود و اگر فرایند اجرای دستورات طولانی می‌شد هیچ گونه مسامحه‌ای به عمل نمی‌آوردیم بلکه وارد فاز اعلام جرم علیه افرادی که در وظایف کاری خود کوتاهی کردند می‌شدیم.

برچسب ها: حقوق عامه ، نشست خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.