افزایش ۴۹ درصدی درآمد گمرک جلفا

مدیرکل گمرک جلفا از افزایش ۴۹ درصدی درآمد این گمرک در ۱۱ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

آقای خلیلی گفت: درآمد این گمرک در ۱۱ ماهه گذشته از ۲۲ هزار و ۶۱۵ میلیارد و ۵۵۸ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۸۷۹ ریال به ۳۳ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۴۰۷ ریال افزایش یافت.

وی به آمار واردات در این گمرک نیز اشاره و اظهار کرد: در ۱۱ ماهه گذشته ۲۸۹ هزار و ۲۴۵ تن کالا به ارزش ۷۷۰ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۹۲۵ دلار در چهار هزار و ۱۲ اظهار نامه از طریق این گمرک وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۱ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۶ درصد بیشتر شد.

آقای خلیلی میزان صادرات از این گمرک را در ۱۱ ماهه گذشته ۲۹۰ هزار و ۶۶۰ تن اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافت و ۱۶۷ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۸۸ دلار از این طریق عاید کشور شد که این رقم نیز ۲۴ درصد نسبت به ۱۱ ماهه گذشته افزایش داشت.

مدیرکل گمرک جلفا به میزان ترانزیت انجام شده از این گمرک در مدت یاد شده نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰۳ هزار و ۵۰۳ تن با مبدا این گمرک به مقصد‌های مختلف خارج شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی حدود یک درصد بیشتر شده که ارزش دلاری کالا‌های خارج شده ۸۱۵ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۶۷۴ دلار بوده که ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

آقای خلیلی ارزش دلاری کالا‌های ترانزیتی با مبدا خارجی به این گمرک را یک میلیارد و ۴۷۳ میلیون و ۸۴ هزار و ۵۰۷ دلار اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با ۱۱ ماهه گذشته ۲۱ درصد کمتر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.