افزایش صادرات کالا از گمرک جلفا

 مدیرکل گمرک جلفا از افزایش ۱۲ درصدی صادرات کالا از این کمرگ خبر داد.

آقای خلیلی خاطرنشان کرد:در هشت ماهه نخست امسال ۲۰۳ هزار و ۱۶۱ تن کالا به ارزش ۱۱۳ میلیون و ۸۰۹ هزار دلار از طریق این گمرک مرزی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. 

وی گفت:در هشت ماهه نخست سال گذشته ۱۸۴ هزار و ۳۵۵ تن کالا به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۶۶۳ هزار دلار از طریق گمرک جلفا صادر شد.

وی عمده کالا‌های صادر شده از این گمرک را شامل خشکبار، مشتقات نفتی، رنگ ساختمانی، سنگ نمای ساختمان، کاشی و سرامیک عنوان کرد و گفت: ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، عراق، روسیه، گرجستان، افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان عمده کشور‌های مقصد این کالا‌های صادر شده بودند.

آقای خلیلی همچنین از واردات ۱۷۱ هزار و ۸۷۹ تن کالا به ارزش ۵۰۷ میلیون و ۸۱۸ هزار دلار از طریق گمرک جلفا در هشت ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت.

وی عمده کالا‌های وارداتی از گمرک جلفا را شامل تخته و الوار، مواد اولیه سیگار، ام دی اف و مواد اولیه واحد‌های تولیدی عنوان کرد و گفت: عمده کشور‌های مبدا این کالا‌های وارداتی ترکیه، آلمان، ژاپن، چین، امارات متحده عربی، گرجستان، کره، اسپانیا و اتریش بودند.

آقای خلیلی همچنین از کاهش هشت درصدی ترانزیت خارجی با مبدا گمرک جلفا در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در همین مدت ترانزیت خارجی با مقصد جلفا ۱۱ درصد افزایش یافت.

مدیرکل گمرک جلفا گفت: امسال ۳۴ هزار و ۹۲۵ نفر از طریق کمرگ جلفا به کشورمان وارد شدند و ۲۳ هزار و ۳۳۲ نفر نیز خارج شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار