سخنگوی شورای نگهبان خبر داد؛

تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۱ استان/ مصوبه کاهش خدمت سربازی تایید شد

طحان‌نظیف گفت: صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ استان و ۵۲ حوزه انتخاباتی تایید شد.

طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری سال ۱۴۰۲ درباره تایید صحت انتخابات گفت: تا ۱۷ اسفند ماه گزارش تخلفات را دریافت کردیم که مورد بررسی قرار دادیم. تاکنون صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان اردبیل، ایلام، خراسان جنوبی، زنجان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، قزوین، قم، لرستان و مرکزی توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته است.

 لایحه حمایت از کولبرها تایید شد

وی افزود: اولین لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و کولبری در مراحل قبل دارای اشکالاتی بود، اما اکنون با اصلاحات مجلس تایید شده است.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مراکز آموزشی غیردولتی با اصلاحات انجام شده تایید شد.

طحان‌نظیف  گفت: حکم کاهش مدت سربازی با اصلاحات صورت گرفته و با رعایت ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی و در چارچوب تدابیر ستادکل نیرو‌های مسلح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

ایرادات هیات عالی نظارت به طرح ساماندهی کارکنان دولت پابرجاست

طحان‌نظیف گفت: درخصوص طرح ساماندهی کارکنان، در مراحل قبل، هم ما و هم هیات عالی نظارت به آن ایراد وارد کردیم؛ ایرادات ما در شورای نگهبان برطرف شد، اما نامه‌ای از هیات عالی نظارت دریافت کردیم مبنی براینکه ایراداتشان به این طرح پابرجاست و باید به مجلس بازگردد تا  برطرف شوند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: نسبت به لایحه بودجه ایراداتی داشتیم، اما با اصلاحاتی که شد برخی از ایرادات برطرف شد. لایحه برنامه هفتم هم ایرادات متعددی داشت و مجلس اصلاحاتی را انجام داد و بسیاری از ایرادات برطرف شد، اما ایرادات دیگر همچنان باقی است.

وی بیان کرد: تغییراتی براساس قانون انتخابات در تاییدصلاحیتها داشتیم، مثل مرحله پیش ثبت نام یا افزایش مدت بررسی صلاحیتها، اما نظام انتخابات به اصلاحات نیاز دارد.

انتخابات در کمال سلامت برگزار شد

طحان‌نظیف گفت: انتخابات مثل گذشته در کمال سلامت برگزار شد، اما گزارش‌هایی را دریافت کردیم که در حال بررسی هستیم، برخی گزارش‌ها مستندات کافی ندارد و نمی‌توان بررسی کرد، اما برای برخی گزارش‌ها بازرس اعزام شد یا در برخی حوزه‌ها اختلاف آراء نزدیک بود، لذا بازشماری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند انتخابات برد و باخت است و طبیعتا بحث‌هایی مطرح می‌شود، افزود: براساس اصلاحیه قانون رای‌دهندگان با شناسنامه، کارت ملی، گواهی‌نامه، کارت پایان خدمت هم می‌توانستند رای دهند، اما شماره ملی برای انتخابات کفایت نمی‌کند و باید احراز هویت صورت گیرد. 

طحان‌نظیف گفت: نسبت به طرح شفافیت مهمترین ایراد این بود که استثنائاتی نسبت به شفافیت بود و سازوکار آن مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: هیات عالی نظارت از لحاظ سیاستهای کلی به طرح ساماندهی کارکنان دولت ایراد دارد و باید این ایرادات برطرف شود تا فرآیند قانون‌گذاری طی شود.

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به ادعای تقلب یک نماینده 

وی گفت: صرف انتشار یک عکس و فیلم که مشخص نیست کی و کجا است و اینکه در سرنوشت انتخابات چه تاثیری دارد و با ادعای یک نفر نمی‌توان انتخابات را زیر سوال برد. انتشار این موارد در ذهن مردم شبهه ایجاد می‌کند و نباید در رسانه‌ها مطرح شود؛ مردم می‌توانند از سامانه‌های داوطلب و مردم ناظر گزارشات و شکایات خود را بفرستند.

طحان نظیف بیان کرد: بخشی از ایرادات هیات عالی نظارت به بودجه ۱۴۰۳ رفع و جلسات مجمع هم برگزار شده و به زودی بخش اول بودجه را می‌توانیم نهایی کنیم؛ جداول را دولت باید براساس مصوبه اخیر مجلس اعلام کند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد:آخرین مصوبه‌ای که از مجلس دریافت کردیم لایحه عفاف و حجاب است و در شورا در حال بررسی است، اما هنوز بررسی ما کامل نشده است.

احتمال الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در تهران 

طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از ۴ حوزه انتخابیه که به‌صورت کاملاً الکترونیک برگزار شد، چیست؟ گفت: هم روز انتخابات و هم بعد از آن نسبت‌ به ۴ حوزه‌ای که انتخابات تمام الکترونیک برگزار شد ارزیابی‌هایی را داشتیم و الحمدالله باید عرض کنم که رضایت نسبی را در این خصوص شاهد بودیم و با زحمتی که در وزارت کشور کشیده شد، با مشکل خاصی مواجه نبودیم و رضایت‌بخش بود.

وی افزود: در دور دوم انتخابات هم بنا بر این است که ان‌شاءالله اگر هماهنگی‌ها انجام شود و به نتیجه برسد در حوزه‌های انتخابیه بیشتری بحث انتخابات تمام الکترونیک را داشته باشیم.

طحان نظیف بیان کرد: در رابطه با حوزه انتخابیه تهران نیز تلاش ما این است که این انتخابات نیز به شکل الکترونیکی برگزار شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این دوره تلاش کردیم تا فرآیند انتخابات روان‌تر و با تسهیل بیشتری باشد. با بروزرسانی‌هایی که صورت گرفت برخی زوائد حذف شد و سامانه‌هایی به مردم معرفی شد تا گزارشات خود را بفرستند. تعرفه‌ها ادغام شد و تعداد تاییدصلاحیت‌شده‌ها حدود دو برابر قبل بود و از هر چهار نفر سه نفر تاییدصلاحیت شدند.

طحان نظیف اضافه کرد: از قبل از انتخابات عده‌ای بر طبل دلسردی و سیاه‌نمایی می‌کوبیدند و می‌گفتند انتخابات اثرگذار نیست، اما مردم آمدند و حضورشان موثر بود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاخیت روحانی اظهار کرد: اولویت با کسانی است که اعتراض کردند، اما پس از انتخابات نامه آقای روحانی پاسخ داده شد. بررسی صلاحیت خبرگان با فقهای شورای نگهبان است. 

وی گفت: تاکنون طی دو نامه مستندات عدم تایید صلاحیت و نامه عدم احراز به وی اعلام شده و یک بار نماینده وی در شورا حاضر شد و در مرتبه بعد یکی از اعضای شورا با وی تماس گرفت و موارد را به وی اعلام کرد.

صحت انتخابات تهران زمانی که به جمع‌بندی برسیم، اعلام می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: برای زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات هنوز جمع‌بندی نشده است. صحت انتخابات تهران زمانی که به جمع‌بندی برسیم، اعلام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه صحبت‌هایی شده مبنی بر اینکه رای برخی نامزد‌ها به درستی شمرده نشده وگرنه آن افراد آرای بیشتری به دست می‌آوردند. آیا این جریان‌ها به شورای نگهبان اعتراض خود را اعلام کردند؟ در این خصوص شورا چه تصمیماتی خواهد گرفت؟ و آیا احتمال بازشماری برخی صندوق‌ها وجود دارد؟ گفت: چنین چیزی وجود ندارد و هر کسی اعتراضی دارد می‌تواند اعتراضات خود را با مستندات اعلام کند و اگر موردی بود به بازرس اعلام شده است، اما اینکه رای شمرده نشده باشد درست نیست.

هیچ‌کس تاکنون به‌ صِرف وضعیت خانواده‌اش ردصلاحیت نشده است

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قصد اقامت فرزند رئیس مجلس در کانادا آیا در تاییدصلاحیت قالیباف تاثیرگذار نبود؟ گفت: هر انتخاباتی شرایط خود را دارد و تا حالا هیچکس به صرف وضع خانواده ردصلاحیت نشده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۴:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: این افراد ، عزیزانی هستند که واقعاً شخصیت های بسیار شریف ، بزرگوار و نیازمند حمایت هستند، حمایت در عرصه های اشتغال، ازدواج، مسکن، حمایت از فعالیت های ورزشی، هنری، فرهنگی و آموزش و تربیت فرزندانشان . لازم است مسئولان محترم به این عزیزان توجه ویژه ای کنند و من تقاضا دارم از مسئولان چه در فضای ملی و چه در استان به قوانین حمایت از این عزیزان که یکی اشتغال است توجه کنند و متأسفانه این قوانین اجرا نمی شود و این عزیزان دچار مشکل شده اند و از تمامی خیرین تقاضا دارم در عرصه حمایت از این مجموعه شریف عنایت ویژه ای داشته باشند. رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با اشاره به وضعیت استخدامی کارگران در بعضی شرکتهای بزرگ استان بیان داشتند : تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و کارگران بر اساس عدالت کاری باید صورت بگیرد. کارگران عزیز ما باید امنیت شغلی داشته باشند به ویژه مراکز صنعتی مانند صنعت نفت کارگرانی هستند که به خاطر قراردادی بودن و شرایط خاصی که در قرارداد ها می باشد اگر تبدیل وضعیت نشوند امنیت شغلی ندارد، هم حقوق پایین است و هم امنیت شغلی ندارند و به همین خاطر بسیار شرایط سختی برای آن ها است و همیشه اضطراب از بیکاری بعد از دوره اشتغال دارند، حقوق آن ها هم که کافی نیست و به همین خاطر نیاز است مسئولان محترم در رابطه با تبدیل وضعیت کارگران به ویژه صنعت نفت توجه ویژه شود و این عزیزان از این شرایط سخت بیرون بیاورند.
? پاسخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
الحمدالله که 3 ماه دیگر هم از این مصیبت نحس اجباری کم شد ولی درستش این هست که به طور کامل سربازی حذف و برچیده شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد_اللهم عجل لولیک الفرج
۰۸:۴۴ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
حامی اکبر طبری که نمیاد طرح ساماندهی رو تایید کنه، دلتون خوشه ها.
Iran (Islamic Republic of)
محمد_اللهم عجل لولیک الفرج
۰۸:۲۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
ممیز نظرات هم تهش باد میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
قانون ساماندهی کارکنان دولت رو پیگیری کن واقعا شرم اوره
در دانشگاه رازی به کارکنان رسمی و قراردادی و پیمانی نفری ۹ کیلو گوشت بوقلمون یک شانه تخم مرغ یک عدد روغن یک کیسه برنج ایرانی دادن چرا؟ چون طبق قانون نیرکی دولتی ان
اما ما که نیروی شرکتی هستیم و با همون کارکنان داریم پایاپای کار میکنیم یه پفک هم ندادن چرا؟ چون ما شرکتی هستیم و برای نه مجلس و نه دولت و نه اداره خودمون ارزشی داریم
فقط خدا به سرتون بیاره تا بدانید ما چه می کشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
پس با این اوصاف مجلس درراس امور نیست وسلام چرا که کدخدا زیاد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
فقطانقدر برای مردم فیلم بازی نکنید که مردم دیگه خودشون کارگردان شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
ایران نیاز به هکر نداره خودمون کار دشمن را به بهترین نحو بطور کامل انجام میدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
عمر مارو که ۲۴ ماه سربازی که همین سال تموم کردم سوزوندید با مدرک ارشد بعد ۲۱ ماه کردید الان میخوایید پایین تر کنید پایین آوردنش خوبه نسل های بعدی بهتر میشه ولی نمیدونم ما چه گناهی داشتیم این همه خدمت رفتیم نه وام به ما دادید نه گذاشتید زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
مدت این اجباری کم کنید لااقل دلمون به یه چیزی خوش باشه تو این مملکت ، با این وضعیت اقتصای مسکن و تشکیل خانواده که رو هواست فقط زرنگ باشیم بتونیم شکممون سیر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
اگه کاملا درست بوده و در سلامت چرا اثر انگشت الکترونیک نبوده چون که هر کد ملی و خواستن بزنن؟
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۳:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
حالمون گرفتید واگذارتون به خدا طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
کارگران بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
محمد_اللهم عجل لولیک الفرج
۱۱:۰۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
بالاتر از کارگر یک ملت بدبخت که گیر مهره های اصلاحات افتادن. رئیس هیئت عالی نظارت نمیذاره این طرح تصویب بشه.
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۳:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
از اول بدین قانون هارو شورای مصلحت بنویسه !! طرح ساماندهی کارکنان دولت دیگه چرا؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
هیئت عالی نظارت هیچ ایراد مشخصی نگرفته! گفته چون دستمزد کارمندای دولت بیشتر از قراردادهای نیروی انسانیه پس این بار مالی ایجاد می کنه خلاف اصول کلی نظامه!
Iran (Islamic Republic of)
محمد_اللهم عجل لولیک الفرج
۱۰:۵۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
از اول دادن که این وضعمون شده دیگه، رئیس وقت هیئت عالی نظارت دقیقا با مخالفت طرح ساماندهی داره از امضای خودش در بوجود آمدن شرکت های واسطه دفاع می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۳:۳۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
یا خدا دیگه چکار طرح ساماندهی کارکنان دولت داشتید؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد_اللهم عجل لولیک الفرج
۱۱:۰۰ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
حالا کجاشو دیدی، رئیس هیئت عالی نظارت نمیذاره این شرکت های واسطه حذف بشن.
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۳:۳۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
حجت الاسلام غبیشاوی در بخش‌هایی از خطبه خود در جمع نماز گزاران با تداوم مشکلات کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان بر لزوم اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت که مصوبه مجلس است، تاکید کرده و از دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست نمود با رفع هرچه سریعتر ایرادات طرح و تأیید آن دل کارگران و ملت را شاد نماید. آنها گفتند: مطالبه اصلی کارگران؛ حذف شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی است که بارها وعده انجام آن داده شده است
? پاسخ
Iran (Islamic Republic of)
محمد نیسی
۱۳:۳۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
تمام کنید این بی شرف بازی ها را
ی روز شورای نگهبان تأیید نمیکنه ی روز مصلحت نظام ی روز شورای عالی حتما سری بعد خبرگان و سری بعد قوه قضائیه و ... همینطور ادامه داره ...
یکمی خجالت بکشید بگید نمی‌تونیم پیمانکار حذف کنیم چون یا باج میده یا خودمون پیمانکاری داریم
Germany
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
سرباز دانشجو یک تا سه ساله باید داشته باشید هدف مند با هدف اموزش و نیروی بیشتر! و درس با حقوق
Germany
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
(ایرادات هیات عالی نظارت به طرح ساماندهی کارکنان دولت پابرجاست) اینم روی بقیه بخوربخورتون. .....بخورین ان شاءالله که سرطان بشه توی وجود بچه هاتون
Iran (Islamic Republic of)
محمد_اللهم عجل لولیک الفرج
۱۱:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
ایرادات هیئت عالی نظارت:
چون شرط دوسال سابقه حذف شده عدالت در جذب نیروی انسانی رو تهدید می کنه.
چون دستمزد کارمندان دولت از نیروی شرکتی بیشتره پس این طرح بار مالی برای دولت داره و خلاف اصول کلی نظام اداریه
چون آزمون برگزار نمیشه عدالت در جذب نیروی انسانی محقق نمیشه.
تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی خلاف اصول کلی نظام اداری در مورد چابک سازیه و باعث بزرگتر شدن دولت میشه!
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۲:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
کاهش خدمت سربازی ناشی از اجرای طرح استعماری هدفمند کردن یارانه ها بود که باعث ازادسازی قیمت ها و نتیجه اش این گرانی های لجام گسیخته بود که بلاشک هزینه خورد و خوراک را در پادگان ها بالا برد و دولت برای کاهش هزینه آسانترین راه را انتخاب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
وقتی شورای نگهبان طرح ساماندهی رو تایید میکنه هیات نظارت چیکار که دخالت میکنه و ایراد میگیره وقتی بین شورای نگهبان و مجلس اختلافی باشه مجمع ورود میکنه الان نمیدونم داستان چیه پس مجلس و شورای تو این مملکت هیچکاره هستن ویوق البته این طرح به ضرر مافیای پیمانکاری هستش که شرکت‌ها زیر نظر بعضی از اعضای مجمع تشخصی هستش که مالک هستن یا هیت مدیره خدایا خودت بدادم ن برس اون از تعیین میزان حقوق اینم ازطرح ساماندهی آقای رییسی منتظر رای باش ...مخالف اصلی این طرح خود رییسی
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۳:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
مگه نگفتن در جلسه اخر کل نمایندگاه بودن شورای نگهبان ومصلحت نظام ونمایندگان حقوقی مجلس پس چیشد؟؟ جناب مولابیگی چی؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۷:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
طرف شرکت داره نونش تو خطره .
مملکت به همین بیصحابیه والا با این هم منابع
وضع ما این نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
نکته کنکوریش اینه که هیئت نظارت تحت ریاست صادق لاریجانیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
دولت وظیفه اش است نقاط قوت باید نقاط ضعف را با راهکار به دولت نشان داد وبیان کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
خودت فهمید ی چی گفتئ؟
آخرین اخبار