اصلانیان: پرسپولیس قدرت عبور از لایه دفاعی استقلال را نداشت/ پخش بازی دربی در کشور‌های همسایه برای فوتبال ما بد است

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سرخپوشان هم آن قدرت و توان این را نداشتند که از دفاع چند لایه عبور استقلال عبور کنند.

امیر حسین اصلانیان مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره ارزیابی اش از تساوی بدون گل دربی ۱۰۳ اظهار کرد: بی کیفیت‌ترین بازی بود که در چند وقت اخیر دیده بودیم. دلیل این موضوع می‌تواند این باشد که هر ۲ مربی ترس از باخت داشتند و همین که تیم استقلال در بازی جام حذفی شیوه بازی که داشت که در نهایت حذف شد و قطعا شرایطی اتخاذ کرده بود که  به صورتی بازی را ببندد که  بازنده بازی نباشد.

او افزود: همچنین پرسپولیس هم آن قدرت و توان این  را نداشت که از این دفاع چند لایه عبور کند و  سرخپوشان خیلی هم در نیمه دوم تمایلی برای گلزنی نشان نمی‌دادند و مالکیت بازی را در اختیار داشتند، اما پاس‌های در عرض در زمین خودی  می‌دادند که به این پاس‌ها مرده می‌گویند. به نظرم این ۱۰ بازی که مانده است کلی امتیاز دارد و هنوز چیزی مشخص نیست که بگوییم کدام تیم قهرمان می‌شود. 

پخش بازی بی کیفیت دربی در کشورهای همسایه برای اعتبار فوتبال ما بد است 

اصلانیان درباره اینکه استقلال بازی تدافعی را در دستور کار قرار داده بود، گفت: با توجه به اینکه استقلال در جام حذفی کنار رفته بود و در یارگیری هم ناموفق عمل کردند، طبیعی بود این تیم بازی را ببندد تا نبازد. موقعیتی روی  دروازه‌های ۲ تیم ندیدیم و نهایتا یک موقعیت مهدی ترابی به صورت نصف و نیمه داشت. این بازی در کشور‌های عربی و همسایه‌های ما پخش شده است، به نظرم این برای فوتبال ما بد است که بازی بی کیفیت در همه کشور‌های حوزه خلیج فارس پخش می‌شود و این باعث پایین آمدن سطح فوتبال ما است. آنها می‌گویند  که دربی بزرگترین بازی لیگشان است و این کیفیت را دارد. آن همه هواداری که در آن وضعیت به استادیوم  رفتند، خیلی بازی برای آنها بی کیفیت  بود و حوصله شان سر رفت.

دربی ۱۰۳ مثل بازی های قدیمی بود 

مهاجم سابق پرسپولیس درباره تعویض‌های تیم پرسپولیس گفت: تعویض‌ها را باید به تفکرات کادر فنی احترام بگذاریم قطعا چیزی در ذهن اوسمار بوده تا شرایط بازی را بهتر کند، اما ما چیزی در نیمه دوم ندیدیم. احساسم این بود که هر ۲ تیم راضی بودند تا سوت پایان بازی هر چه سریعتر زده شود. از آن طرف، استقلالی‌ها هم بازی را با چند لایه دفاع بسته بودند و هم پرسپولیسی‌ها ریسک نمی‌کردند تا با تمام نفرات حمله کنند. به نظرم این بازی همانند دربی‌ها قدیم بود که در رختکن صحبت‌هایی در مورد مسائل فنی می‌شد که به وینگر‌های چپ و راست ما گفته می‌شد که زیاد نفوذ نکنند و بازی به صورت دفاعی چیده می‌شد و آن تیم هم می‌خواست همین شیوه را در پیش بگیرد باعث می‌شد که تا چند سال دربی‌ها مساوی تمام شود.

پروین می گفت همه بازی ها را ببازید اما دربی را نبازید 

او درباره اینکه توصیه‌ای صورت می‌گرفت تا دربی‌ها مساوی شود، بیان کرد: ترس از باخت باعث می‌شد که بازی‌های دربی مساوی شود. علی پروین می‌گفت که ما هر بازی را ببازیم، اما دربی مهم است و نباید بازنده باشیم به همین علت به همه بازیکنان گوشزد می‌شد که زیاد نفوذ نکنند و به ما که در خط حمله بازی می‌کردیم می‌گفتند باید تا نیمه برگردید و به هافبک‌ها کمک کنید و این نشان دهنده این است که تیم می‌خواهد قطعا گل نخورد. بازی‌های دربی که از روی حوادث و اتفاقات گلی زده می‌شد بحث‌های کادر فنی کاملا فراموش می‌شد و دیگر بازیکنان به بازی احساسی روی می‌آوردند و بعضی از مواقع هم بازی دربی قشنگ در می‌آمد.

اصلانیان درباره اینکه تیم پرسپولیس می‌تواند به صدر جدول برسد، گفت: پرسپولیس اختلاف ۳ امتیازی با صدر جدول دارد و ۱۰  بازی تا پایان لیگ مانده است و چند امتیاز وجود دارد و خیلی جدول بالا و پایین می‌شود و همه تیم‌ها باخت می‌دهند و چیزی که مشخص است. اتفاق عجیبی خواهد بود اگر تیم‌ها همه بازی‌های خود را نبازند مخصوصا تیم‌های اول تا چهارم بازی رو د رو دارند و  دیدار پرسپولیس با سپاهان بازی سنگینی خواهد بود و تساوی یا باخت به نفع استقلال خواهد بود و بازی‌های این مدلی هست. همچنین  استقلال هم بازی‌های خود را با برد‌های اقتصادی پشت سرگذاشته  وکادر فنی اش هم اعلام کرده است که ما به لحاظ مهره‌ای در مضیقه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار