فنونی زاده: همه از تساوی دربی رضایت داشتند به جز تماشاگران/ پرسپولیس خودش باعث ماندن استقلال در صدر شد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس نسبت به بازی سرخپوشان در دربی ۱۰۳ انتقاداتی را مطرح کرد.

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره تساوی بدون گل دربی ۱۰۳ اظهار کرد: بازی در نیمه اول متعادل بود بدون اینکه در دروازه‌ها حمله‌ی شود، چون ۲ تیم دفاعی چیده بودند و فکر می‌کنم به مساوی رضایت داشتند. مشخص بود استقلال از تساوی بیشتر از ما سود می‌برد، چون آن ۳ امتیاز اختلاف را حفظ می‌کرد. با شروع نیمه دوم تعجب کردم که سرمربی که برزیلی است و فوتبال هجومی را دوست دارد چرا تیمش حمله نمی‌کند. به قول معروف استقلالی‌ها ایستاده بودند و منتظر گل خوردن بودند، اما پرسپولیسی‌ها توپ را وارد دروازه نمی‌کردند.  

او افزود: ۳ تعویض اشتباه را  از سوی اوسمار شاهد بودیم. من یک گلایه از افشین پیروانی دارم و نمی‌خواهم که او در مسائل فنی دخالت کند، اما  همان جا به اوسمار نکات لازم را گوشزد می‌کرد. تیم استقلال به دفاع رفته بود و می‌گفت کمتر به ما گل بزنید، اما متاسفانه پرسپولیس هم موقعیت ایجاد نمی‌کرد. سروش رفیعی که به این خوبی بازی می‌کرد را سرمربی پرسپولیس عوض کرد. مالکیت توپ ۶۷ بر ۳۳ برای پرسپولیس بود. حالا درست است که مالکیت ربطی به شرایط بازی ندارد، اما استقلالی که عقب نشسته بود چرا پرسپولیس در عرض بازی می‌کرد؟ به نظرم روزی بود که باید ۴ گل به استقلال می‌زدیم، اما متاسفانه چه اتفاقی افتاد که پرسپولیس موقعیتی نداشت.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیسی‌ها یک مقدار بازی خودشان را می‌کردند در نهایت می‌توانستند بازی دربی را برنده شوند. استقلالی‌ها یک حمله هم نکردند. به نظرم اوسمار هم در تعویض‌ها اشتباه کرد و هم حالت تهاجمی را از تیم ما گرفت با تعویض‌هایی که انجام داد. وقتی یک توپ ساده را حسین حسینی  کاپیتان استقلال مشت می‌کند پس معلوم بود که استرس دارد. تنها روزی بود که می‌توانستیم هم امتیاز با استقلال شویم. البته استقلال خوب  بازی را شروع کرد و یک ربع حمله بی هدف  کرد، اما بیرانوند یک بار هم شیرجه نرفت. وقتی که سرخپوشان صاحب توپ و میدان شدند باید فشار می‌آوردند، اما متاسفانه این کار را نمی‌کردند و هر چه توپ به ریگی می‌دادند او به بیرانوند می‌داد. من از بازیکنان پرسپولیس گلایه‌ای که دارم این است که فشار نیاوردند. چطور ۶۰ میلیون جمعیت فهمیدند که استقلال آمده تا یک امتیاز بگیرد، اما بازیکنان ما نفهمیدند.

فنونی زاده بیان کرد: استقلالی‌ها از تساوی خوشحال شدند، چون ۳ امتیاز اختلاف باقی ماند. البته ۱۰ بازی مانده است و اکنون تراکتور چراغ خاموش به صدر جدول نزدیک می‌شود و سپاهان هم دارد خودش را به بالای جدول می‌رساند. من تعجب می‌کنم که سرمربی استقلال با توجه به اینکه مساوی می‌خواست، اما با دست اشاره می‌کرد که به جلو بروند و تیمی که دفاعی بازی می‌کند ایما و اشاره ندارد. داور چهارم یک بار هم به نکونام تذکر نداد که همیشه از خط بیرون می‌آمد. همه عوامل، فدراسیون فوتبال، داور، سرمربیان  و مدیران سرخابی راضی بودند که دربی مساوی شود به غیر از تماشاگران که رضایت نداشتند.

او درباره اینکه احتمال اینکه هماهنگ شده بود که دربی با تساوی به پایان برسد، گفت: نه، برنامه‌ای نبود که بازی دربی مساوی شود، اما بازیکنان ما کم لطفی کردند و زیاد فشار نیاوردند و ترسیدند که شکست بخورند و اختلافشان  با صدر جدول ۶ امتیاز شود. البته عالیشاه، ترابی و رفیعی بهترین بازیکنان ما در این بازی بودند و نمی‌دانم چرا اوسمار این بازیکنان را تعویض کرد. اگر تعویض هم نمی‌کرد آب از آب تکان نمی‌خورد.

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: وقتی که تیم حریف ضعیف است و به دنبال یک امتیاز بازی هست، شما هم مزید برعلت شدید و به آن تیم کمک می‌کنید وباید حمله کرده و شوت بزنید. فقط یک شوت سعید صادقی به دروازه استقلال زد. به هر حال پرسپولیس خودش باعث شد که استقلال همچنان در صدر جدول بماند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
بازم دست جواد نکونام درد نکنه با دستای خالی تیم تادندان مسلح پیروزی رو زیر استقلال نگه داشت اقای فنونی زاده فدراسونو وزارتو زمین زمان بهتون کمک میکنه این دیگه ادعا نداره اگه دو تیم با عدالت در شرایط یکسان بودن از لحاظ نفراتو یارگیری اگر به استقلال ظلم نمیشد دیروز بردنو نشو نتون میدادیم و شما الان از تیمت انتقاد نمیکردی الان گریه میکردی زنده باد تاج کبیر
آخرین اخبار