بررسی راهکارهای پرداخت تسهیلات بانکی مسکن در سمنان

اعضای شورای مسکن استان سمنان در خصوص راهکار‌های رفع تاخیر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بحث و تبادل نظر کردند.

استاندار سمنان  با اشاره به تاخیر زمانی و روند کند پیشرفت برخی از طرح‌های مسکن در استان گفت: جبران این تاخیر زمانی هم در بخش مسکن روستایی و هم شهری باید در دستور کار جدی مسئولان قرار گیرد.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه تعطیلات ایام پایانی سال و عید نوروز نباید خللی در پیگیری پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در بانک‌ها ایجاد کند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در برخی مناطق از واگذاری زمین افزون بر ۱۶ ماه گذشته و هنوز اقدامی برای ساخت صورت نگرفته است در سال جدید باید بازنگری در روند واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط انجام شود تا کار ساخت تسریع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: تا اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۰ هزار و ۱۶۴ واحد مسکونی در استان در حال ساخت است که بین ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با این حال طرح‌هایی نظیر ۵۱۶ واحدی ارتش در شاهرود در مراحل پایانی تحویل به متقاضیان است.

محمد حمیدی هماهنگی بیشتر بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات و آزاد سازی آورده متقاضیان را از راهکار‌های تسریع در روند ساخت و ساز‌ها برشمرد و تاکید کرد: طبق مصوبه این نشست گزارشی از ارزیابی عملکرد بانک‌های استان جهت ارائه به وزارت راه و شهرسازی تهیه شده است تا پس از بررسی با کم کاری برخی بانک‌ها برخورد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار