ایان بوردن، مدیر مالی مکدونالدز گفت که فروش بینالمللی این برند بهطور متوالی در سهماهه جاری کاهش خواهد یافت. او دلیل این کاهش را کمپینهای تحریم مکدونالدز در غرب آسیا و تقاضای ضعیف در چین، که منجر به سقوط ۲ درصدی سهام این شرکت در معاملات اولیه شد، اعلام کرد.
براساس گزارش عربی پست، بوردن در کنفرانس جهانی مصرف کننده و خرده فروشی UBS افزود: فروش قابل مقایسه در سه ماهه اول (۲۰۲۴) در بخش بازارهای مک دونالد کمی کمتر از دوره سه ماهه قبل خواهد بود.
بوردن گفت: ما همچنان به مقابله با اثرات جنگ در خاورمیانه ادامه میدهیم، اما ما همچنین شاهد شروعی آهسته در چین در سال جاری هستیم.
نکته قابل توجه این است که مک دونالد و سایر برندهای بزرگ بینالمللی به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه در معرض کمپین خشم جهان مسلمان و جهان غرب قرار گرفتند.
مکدونالد در اراضی اشغالی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بیش از یک بار غذا و نوشیدنی رایگان به نظامیان ارتش صهیونیستی اهدا کرده است.
از سویی دیگر جنبش بایکوت اسرائیل (BDS) رستورانهای زنجیرهای معروف را در لیست شرکتهایی قرار داد که خواستار تحریم آنها هستند، زیرا شرکتها همدست در نسل کشی و آپارتایدی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیها انجام میدهد، هستند.
تحریم مک دونالد در کشورهای اسلامی آنچنان به مک دونالد فشار آورده است که ماه گذشته میلادی کریس کمپچینسک، مدیرعامل این غول فست فود جهان هشدار داد اطلاعات غلط در خاورمیانه و مکانهای دیگر به فروش این رستوران زنجیرهای آسیب زده است.
علاوه بر تحریمهای مشتریان، مک دونالد مجبور شده است به دلیل اعتراضات، ساعات کاری را به صورت موقت کاهش داده و یا برخی از شعبههای خود را ببندد.