حجت‌الاسلام پناهیان:

اگر الان ابوجهل بود، صفحات و پیام‌هایش بسيار لایک می‌خورد!

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بنظرم اگر الان ابوجهل بود، کلی طرفدار پیدا می‌کرد. کلی پیام‌ها و صفحاتش لایک می‌خورد. او نمونه آدم‌های باهوش مقابل پیغمبر (ص) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در برنامه دو سیما درباره جاهلیت امروزی گفت: برای فهمیدن جاهلیت زمانه تاریخ اسلام را می‌خوانیم و می‌گویم ابولهب یا ابوجهل چه خصلت‌هایی داشتند. اگر آن خصلت‌ها در افراد باشد، آن خصلت‌ها سرچشمه جاهلیت جدید هست. در روایتی آمده که جاهلیت چیزی جزء کفر نیست. جاهلیتی که امام زمان (عج) با آن مواجه می‌شود، یک طرز تفکر است. یک جور انعطاف‌ناپذیری در مقابل حق است.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: جاهلیت مدرن به معنای پویا نبودن، متفکر نبودن، ظاهربین بودن و به حداقل اکتفا کردن است. ابوجهل انسان باهوشی بود. می‌گفتند تنها کسی بود که در جوانی و قبل از ۴۰ سالگی عضو شورای مکه شد. او به گونه‌ای با مسائل برخورد می‌کرد، که بعد از اسلام به او ابوجهل گفتند. چراکه می‌خواستند برعکس ویژگی‌هایی که داشت، به او نسبت دهند. ابوجهل نمونه آدم‌های باهوش مقابل پیغمبر (ص) است. اتفاقاً آدم اخلاق‌مدار بود. پیغمبر (ص) را در آغوش می‌گرفت.

این استاد دانشگاه افزود: با وجود اینکه مردم می‌پرسیدند مشکلت با پیغمبر (ص) حل شد؟ می‌گفت نه حل نشد. می‌گفتند پس چرا مصافحه (دست دادن هنگام ملاقات) کردید؟ ابوجهل گفت که از پس انسان ممتازی است. بنظرم اگر الان ابوجهل بود، کلی طرفدار پیدا می‌کرد. کلی پیام‌ها و صفحاتش لایک می‌خورد. او را سطل زباله نیندازید! کاش بتوانیم فیلم حقیقی از زندگی رسول خدا پیدا کنیم و ابوجهل هم یک مشت طرفدار پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار