اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی گفت: طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه وامام زاده‌های استان افزود: امسال بدلیل تقارن ماه رمضان، اجرای این طرح از ۲۲ اسفند آغاز و تا ۲۳ فروردین سال آینده در امام زادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت ۲۱ اسفندماه در نشست خبری در خصوص طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در سال جاری، اظهارکرد: در ۳۶ زائر سرای استان در امام زادگان و بقاع متبرکه استان طرح آرامش بهاری اجرا و پذیرای مسافران نوروزی خواهند بود. 

وی از برگزاری خیمه‌های معرفت و ارایه مشاوره پرسش و پاسخ در مسائل دینی توسط مبلغان بومی و غیربومی در ادامه اجرای این طرح خبرداد و اظهار کرد: در ماه رمضان همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری، در قالب افطاری ساده، ۳۶ هزارپرس غذای گرم از محل اجرای نیات واقفین و درآمد موقوفات تدارک دیده شده است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن، مراسم جزءخوانی یک ساعت پیش از اذان مغرب از برنامه‌هایی است که در امام زادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود، همچنین مراسم ویژه. شب‌های قدر و اقامه نماز عید فطر نیز در ۱۴ امام زاده و بقعه متبرکه در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، چایپاره و میاندوآب برپا خواهد شد. 

حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان درآمد اوقاف استان بود، افزود: این میزان امسال به ۱۰۶ میلیارد تومان رسیده است. 

وی با اشاره به تخصیص ۳۵ میلیارد تومان بودجه به مساجد و مصلا‌های استان طی سال گذشته افزود: بودجه مصوب مساجد و مصلا‌های استان امسال ۴۴ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.