افزایش تسهیلات ازدواج در سال جدید

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در یزد گفت: وام ازدواج در سال آینده ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود.

کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در یزد در نشست تخصصی روسای گروه و کارشناسان امور جوانان استان‌های سراسر کشور در یزد با اشاره به تلاش برای کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌های ازدواج گفت: دو طرح برای جشن‌های ازدواج و جهیزیه در نظر گرفتیم که این طرح ها، کمک به ۵ قلم اصلی جهیزیه برای کاهش هزینه‌های آن و اجرای طرح وصال شیرین برای کاهش هزینه‌های جشن ازدواج است.

او افزود: برنامه اصلی این معاونت برای سال ۱۴۰۳ تمرکز بر روی چهار موضوع فرهنگ اشتغال، فرهنگ ازدواج، فرهنگ مشارکت و هویت بوده و مرکز اجرای این چهار موضوع خانه‌های جوان خواهد بود.

کلهر توانمند سازی جوانان در مهارت‌های عمومی را ازدیگر برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: طرح مهارت افزایی و فرصت سازی برای جوانان را به صورت پایلوت اجرا می‌کنیم تا ضعف‌ها و کاستی‌ها را رفع کرده و سپس در سطح ملی اجرا شود.

کلهر با بیان اینکه این طرح هم توانمند سازی وهم فرصت سازی در مورد مهارت‌های زندگی است ادامه داد: خانه مهارت‌های عمومی جوانان از اردیبهشت ماه در استان یزد به عنوان جامعه هدف آغاز می‌شود.

فاطمی استاندار یزد نیز در دیدار با معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با امکانات محدود استان‌ها در حوزه زیر ساختی برنامه‌های در ترازی اجرا شد.

او افزود: ما برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حوزه جوانان همراهی‌های لازم را انجام می‌دهیم و به عنوان استان هدف برای اجرای طرح فعال سازی خانه‌های جوان تا بومی شدن آن همراهی لازم را داریم.

حاجی حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز گفت: در حوزه جوانان و ستاد ساماندهی امور جوانان و حوزه ازدواج، استان یزد رتبه اول را درکشور کسب کرده و جز استان‌های برتر است. 

او افزود: در سال جدید تمرکز بر حوزه مهارت‌های زندگی ا با محوریت فعال سازی خانه‌های جوان است و خانه‌ها را در مرکز استان و شهرستان‌ها فعال می‌کنیم تا بستر و پایگاهی برای فراگیری مهارت‌های زندگی برای جوانان فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
تسهیلات برای پرداخت مهریه هم بدید
آخرین اخبار