استاندار یزد مطرح کرد؛

یزد از استان های پیشرو در پرداخت تسهیلات ازدواج

فاطمی گفت: باید پیگیری‌های لازم برای به صفر رسیدن صف متقاضیان دریافت وام ازدواج در استان صورت گیرد.

مهران فاطمی؛ استاندار یزد در  نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به ارائه گزارش مربوط به برگزاری نشست ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان ها، گفت: فرمانداران با نگاه ویژه نسبت به مسائل حوزه جوانان، به صورت مستمر نشست‌های این حوزه را برگزار و مسائل مرتبط با آن را با جدیت دنبال کنند.
 
او با بیان اینکه مقصود از تاکید بر برگزاری نشست، برگزاری نشست بدون خروجی عملیاتی و کارگشا نیست، ادامه داد: نشست‌ها باید به حل مسئله و مشکل و ایجاد گشایش در حوزه‌های مرتبط با امور جوانان منتهی شود.
 
فاطمی با قدردانی از اقدامات مورد پیگیری دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان، اظهارکرد: این دبیرخانه باید به عنوان یک قرارگاه، به رصد و پایش اقدامات محوله به دستگاه‌ها در حوزه جوانان، پرداخته و گزارشی از آخرین وضعیت تحقق آن‌ها را ارائه دهد.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش یکی از موضوعات مورد مطالبه جدی رئیس جمهور را تسهیلات «ازدواج»، «مسکن» و «اشتغال» دانست و خاطرنشان کرد: ایشان در نشست شورای عالی اشتغال، خطاب به بانک‌ها بر پرداخت این گروه از تسهیلات، به هر نحو ممکن تاکید کردند.
 
فاطمی با بیان اینکه یزد جز استان‌های پیشرو در پرداخت تسهیلات ازدواج است، گفت: صف متقاضیان دریافت وام ازدواج در استان باید به صفر برسد لذا ظرف مدت یک هفته نشست شورای هماهنگی بانک‌ها به منظور بررسی وضعیت هر بانک و پیگیری‌های لازم جهت کاهش حداکثری برگزار شود.
 
او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل مطرح شده در نشست در خصوص خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه ها، گفت: به منظور تعیین تکلیف مباحث مربوط مسکن پرسنل دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های متاهلین، یکی از جلسات شورای مسکن به صورت ویژه به این حوزه اختصاص خواهد یافت.
 
استاندار یزد در ادامه به دغدغه‌های خانواده‌ها در زمینه خرید جهیزیه با کیفیت مطلوب و با قیمت مناسب اشاره کرد و افزود: مدلی جهت برگزاری سالیانه دو نمایشگاه بزرگ لوازم جهیزیه در استان تهیه شود تا در قالب آن لوازم مورد نیاز، به صورت مستقیم از کارخانجات تهیه و با ۲۰-۳۰ درصد هزینه کمتر و فروش اعتباری، در اختیار مردم قرار گیرد.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم فراهم سازی زمینه مشارکت سمن‌ها در امور، گفت: این مهم با محوریت بسترسازی و تسهیل شرایط فعالیت سمن‌ها باید به عنوان یکی از دستورکار‌های نشست ستاد ساماندهی امور جوانان قرار گیرد و برای آن تصمیم گیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.