بزرگداشت شهید باکری و سرداران لشکر ۳۱ عاشورا در تبریز

همایش بزرگداشت شهید مهدی باکری و سرداران لشکر پرافتخار ۳۱ عاشورا و تجلیل از خانواده‌ها و یادگاران معظم شهدا در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مراسم بزرگداشت شهید مهدی باکری و سرداران لشکر ۳۱ عاشورا گفت: ما در قبال این شهدا وظایف مختلفی داریم یکی از وظایف ما این است که از طریق یاران و دوستان این شهدا که هنوز زنده اند به برجستگی‌های شهدا بپردازیم وصیت نامه این شهدا را در بین نسل جدید و جوانان جامعه منتشر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود:یکی دیگر از راه کار‌های ما که می‌توانیم به نسل جدید و جوان آموزش دهیم استفاده از خاطرات دفاع مقدس فرماندهان، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان هست.

وی گفت: راه حل دیگر برگزاری کنگره‌ها و یادواره هاست باید در فصول مختلف نسبت به برگزاری کنگره‌ها اقدام کنیم جریان کربلا همین طور بود اگر تکرار نمی‌شد اگر دهه‌های محرم تکرار نمی‌شد حادثه کربلا فراموش می‌شد.

امام جمعه تبریز افزود: یکی دیگر از وظایف ما نسبت به شهدا و جهت یادآوری به نسل جدید و جوان جامعه تکریم پدران و مادران، همسران، خواهران، برادران و فرزندان شهداست. آن‌ها نیاز به تکریم ما ندارند، اما وظیفه ماست که پدران و مادران شهدا را همیشه تکریم کنیم آن‌ها اسوه مقاومت، مجسمه صبر و ایستادگی هستند نباید این‌ها را فراموش کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در این همایش با اشاره به این که برای معرفی شهدا به دانشجویان و دانش آموزان باید بیشتر تلاش کنیم گفت: شهدا الگوی شجاعت، ایمان و تقوا هستند و باید برگزاری این برنامه‌ها تداوم یابد.

آقای رنجبران به برگزاری باشکوه‌تر راهیان نور تاکید کرد و گفت: در اردو‌های راهیان نور وقتی جوانان در محیط‌های معنوی قرار می‌گیرند آثارش را می‌بینیم در جوانان تحول رخ می‌دهد، چون جوانان روحشان پاک است.

 در پایان مراسم از خانواده‌های معظم شهدا و یادگاران آن بزرگواران تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار