استاندار کرمان:

دیوان محاسبات، نقش نظارتی و قانونی در پایش عملکرد دولت دارد

فداکار گفت: دیوان محاسبات نه تنها عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف را ارزیابی می‌کند؛ بلکه بهبود خدمت‌رسانی به مردم را نیز در نظر دارد.

محمد مهدی فداکار  ۱۹ اسفند در دیدار با مدیرکل جدید و کارکنان دیوان محاسبات استان کرمان گفت: دیوان محاسبات، به عنوان بازوی نظارت مجلس، نقش اساسی در پایش عملکرد مالی دولت در اجرای قوانین و مصوبات را دارد.

وی تأکید کرد: اگر نظارتی بر نحوه اجرای وظایف نباشد، این ظرفیت آزادی به انحراف کشیده می‌شود؛ بنابراین، همکاری و ارتباطات بهتر می‌تواند زمینه‌ای برای کاهش انحرافات فراهم کند.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت کاهش انحرافات، افزود: حتی اگر انحراف کوچکی مشاهده شود، باید از ابتدا جلوی آن گرفته شود و همکاری میان مدیران و کارکنان می‌تواند به کاهش و کنترل تخلفات کمک کند.

وی در مورد نقش مجلس، تأکید کرد: نمایندگان مجلس تنها نهادی هستند که نظارتی بر آن‌ها نیست و ذات قانون این است که نماینده آزادانه حرف و صدای مردم باشد و مصوبات را  برای حل مشکلات تصویب کند و دیوان محاسبات نیز به عنوان دستگاه نظارتی در اختیار مجلس قرار دارد و نظارت بر عملکرد و اجرایی شدن تصمیمات و مصوبات را بر عهده دارد.

استاندار کرمان در ادامه افزود: در استان، شناخته شدن اقتضا‌ها و توانمندی مدیران بومی می‌تواند تصمیم‌گیری‌های بهتری برای استان به همراه داشته باشد.

فداکار در خصوص شروع به کار مجمع ناظرین نیز تأکید کرد: این کار می‌تواند به تحقق اهداف دیوان محاسبات کمک کند و  بحث انضباط مالی و شفافیت را پیش ببرد.

وی در ادامه توصیح داد: مدیری که ترک فعل کرده و وظیفه اش را درست و به موقع انجام نداده خطرش بالاتر است ؛ بنابراین با اعلام تخلفات یک تحرکی در مدیرانی که ترک فعل می کنند ایجاد کنید و از مدیران جسور و پاکدست که قدرت تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم را دارند، حمایت کنیم. 

رضاابراهیمی، مدیرکل دیوان محابات استان کرمان در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دیوان محاسبات پرداخت و گفت: به دستور رییس دیوان محاسبات کشور، مجمع ناطرین مردمی شکل گرفته که بتوانیم از بدنه مردم برای نظارت مردمی استفاده شود و در ماه‌های آینده گسترده‌تر خواهد شد و  از طریق مردم و اعلام مشکلات در دستگاه‌های اجرایی بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار