بازسازی محور شهداد- نهبندان در استان کرمان شتاب گرفت

در بازدید مدیران راهداری و دیوان محاسبات استان از روند اجرایی بازسازی و بهسازی جاده شهداد- نهبندان، سرعت کارمثبت ارزیابی شد.


احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان پس از بازدید از این محور گفت: طول محور شهداد - نهبندان ۲۷۵ کیلومتر است و ۱۶۵ کیلومتر آن در محدوده استحفاظی استان کرمان قرار دارد که حدود ۳۰ کیلومتر از این محور در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ بر اثر سیل تخریب شده است.

وی افزود:  جاده شهداد- نهبندان یکی از مسیر‌های اصلی نیمه جنوبی استان کرمان و استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به خراسان جنوبی است که در منطقه کویری و گردشگری قرار دارد و استان کرمان را به بخش نهبندان در خراسان جنوبی متصل می‌کند.

عراقی زاده با اشاره به بافت نمکی و شرایط سخت آب و هوایی این منطقه گفت: محور مورد نظر به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه ومخلوط لایه‌های نمک و شن در بخش‌های زیرین جاده نوعی ترکیب باتلاقی را ایجاد کرده است که ابتدا موجب شکستگی کامل سطح جاده و پس ازآن  باعث فرونشست کامل محور شد لذا به علت شرایط خاص زمین و دمای بالای ۶۰ درجه هوا و سایر محدودیت ها، پیشرفت کار را با مشکل مواجه کرده بود.
 

مسعود کاشی مدیرکل دیوان محاسبات استان، سید حمزه روح الامینی معاونت راهداری، علی  بامری مشاور مدیرکل و ناظر ویژه پروژه شهداد- نهبندان، روسای ادارات زیر مجموعه معاونت راهداری، نمایندگان شرکت پیمانکار و جمعی از مسئولین محلی از عملیات بازسازی این محور در محدوده استحفاظی شمال استان کرمان بازدیدکردند.

برچسب ها: عملیات ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار