رقابت بیش از ۵ هزار داوطلب در آزمون ورود به حرفه مهندسان کرمان

حافظی گفت: ۵ هزار و ۳۶۱ نفر داوطلب در آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی کرمان با یکدیگر رقابت کردند.

رضا حافظی گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی استان کرمان به طور همزمان با سراسر کشور در روز‌های ۱۷ و ۱۸ اسفند برگزار شد.

وی افزود: در این آزمون، ۵ هزار و ۳۶۱ نفر داوطلب که تعداد ۱ هزار و ۳۸۹ نفر آن‌ها خانم و ۳ هزار و ۹۷۲ نفر آن‌ها مرد بوده اند، شرکت کردند. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان بیان داشت: در  این آزمون، داوطلبان در ۷ رشته مهندسی، معماری صلاحیت‌های نظارت و اجرا، عمران صلاحیت‌های نظارت، محاسبات، اجرا، تاسیسات مکانیکی صلاحیت‌های‌طراحی، نظارت و اجرا، تاسیسات برقی صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه سه و آزمون‌های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی، با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود:این آزمون در ۳ شهر کرمان دانشکده فنی شهید چمران، سیرجان دانشگاه پیام نور و رفسنجان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حافظی در ادامه بیان کرد: قبولی در این آزمون یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار حرفه‌ای خواهد شد.

وی تصریح کرد:  نتایج این آزمون‌ها از طریق وب سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی سامانه آزمون‌ها به نشانی inbr.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار