مهارت آموزی به آسیب دیدگان اجتماعی در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها، ساکنان در سکونتگاه‌های غیررسمی، کودکان کار و خیابانی، معتادان بهبود یافته و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وهب مختاران گفت: نقش فراگیری آموزش‌های مهارتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موجب شده ۱۵۲ دوره آموزشی برای ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از ابتدای امسال تاکنون برای این قشر آسیب دیده برگزار شود.

او گفت: در این دوره‌های آموزشی کودکان کار و خیابانی، معتادان بهبود یافته از دامن اعتیاد، زنان سرپرست خانواده و دیگر آسیب دیدگان اجتماعی حضور یافتند تا دست کم با یک مهارت آشنا شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: یک هزار و ۷۶ نفر از زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آن‌ها در این دوره‌ها مشارکت کردند.

مختاران گفت: ۷۵۰ نفر از افراد ساکن در سکونت گاه‌های غیر رسمی نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند همچنین ۷۶ نفر از کودکان کار و خیابانی در این دوره‌ها حضور یافتند.

او گفت: یکی از مشکلات فرا روی معتادان بهبود یافته جذب در بازار کار است بنابراین برای رفع این مشکل و ایجاد زمینه فرصت شغلی دوره آموزشی برای ۶۱۳ نفر از معتادان بهبود یافته برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: علاوه بر معتادان، این دوره‌ها برای ۳۸۵ نفر از آسیب دیدگان اجتماعی و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد ارائه شد.

مختاران گفت: مهارت آموزان در چهار خوشه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.