آبگیری ۲۳ درصد حجم سد‌های استان گلستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: مجموعا تا ۱۵ اسفند در ۱۴ سد مخزنی استان ۵۶ میلیون متر مکعب معادل ۲۳ درصد آب وجود دارد.

ایرج حیدریان گفت: مجموعا در ۱۴ سد مخزنی ۵۶ میلیون متر مکعب آب ذخیره سازی شده است که هم بتوانیم منابع و مصارف را مدیریت کنیم، هم کنترل سیلاب داشته باشیم.

او افزود: بارش‌های خوب سال آبی جاری در شرق استان و ذخیره مناسب در سد‌های گلستان و بوستان موجب ذخیره سازی در سد‌های مذکور شد و با برنامه ریزی و نظارت مستمر بر رهاسازی آب سد‌های بالادست سد وشمگیر پس از ۴ سال خشکسالی متوالی دارای ذخیره آب مطلوب شده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: سد وشمگیر اکنون ۱۵ و یک دهم میلیون متر مکعب آب دارد در حالی که اسفند پارسال ۳۰۰ هزار متر مکعب آب داشت.

او افزود: سد وشمگیر ۴ سال قبل در خشکسالی به سر می‌برد و اکنون پر آب شدن آن سبب شادی کشاورزان این منطقه شده است.

حیدریان گفت: تسریع در احداث ایستگاه پمپاژ خواسته ساکنان اطراف سد است که بزودی انجام خواهد شد.

او گفت: پارسال ۹۰۰ کیلومتر مربع در ارتفاعات برف داشتیم، اما امسال ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع از مساحت استان پوشیده از برف است.

حیدریان همچنین با اشاره به مصوبات کارگروه برنامه ریزی و توزیع آب سد‌های استان مبنی بر رها سازی ۱۳ میلیون مترمکعب آب از سد‌های گلستان و بوستان برای ذخیره در سد وشمگیر گفت: اول اسفند ماه سال جاری رها سازی آب سد‌های گلستان و بوستان آغاز و پس از خروج حجم آب مورد نظر، در ۵ اسفند ماه دریچه‌های خروجی سد گلستان و در ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ دریچه‌های سد بوستان بسته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.