مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

فعالیت‌های مردمی محور اصلی هفدهمین نمایشگاه قرآن مشهد است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بخش عمده‌ای از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به تشکل‌های مردمی با هدف جذب مردم بویژه نسل جوان به قرآن و مکتب دین اختصاص می‌یابد.

محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست کمیته‌های اجرایی هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد گفت: لازم است مسوولان کمیته‌های اجرایی فراتر از وظیفه سازمانی و اداری خود، به وظیفه مکتبی و دینی شان عمل کنند.

وی بیان کرد: هر فرد مسلمانی وظیفه دارد مبلغ دین باشد و در دنیای امروز که تلاش می‌شود ما را به سمت سکولار سوق دهند باید افرادی که لباس دین را پوشیده یا در حوزه قرآن و عترت فعالیت دارند، مردم بویژه نسل جوان را به دین و قرآن و مکتب اسلام نزدیک‌تر کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: نگاه دین جامع و سیستمی بوده و تک بعدی نیست، کمیته‌های اجرایی وابسته به دولت، سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی در این نمایشگاه باید همه ظرفیت خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن آن به میدان آورند.

وی با اشاره به وجود پنج تا ۶ هزار تشکل یا موسسه قرآن و عترت در خراسان رضوی ادامه داد: لازم است که افزون بر ۸۰ درصد از ظرفیت نمایشگاه قرآن به موسسات قرآنی و مردمی اختصاص یابد و هر فردی که در زمینه نشر دین فعالیت کرده است در این نمایشگاه حضور یابد.

حسین زاده بیان کرد: قرآن کتاب زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی و روابط درون خانواده و بین الملل بوده که خط مشی همه شئون زندگی ما را مشخص کرده است، لذا با این رویکرد باید نمایشگاه قرآن و عترت به صورت جامع و کامل برگزار شود.

۸۷ موسسه قرآنی در نمایشگاه قرآن شرکت دارند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با عنوان "می خوانمت" از ۲۲ تا ۲۸ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۲۳ مقارن با هفته نخست ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی این شهر دایر می‌شود.

حمید صمدی افزود: ۲۰ کمیته اجرایی در قالب ۱۷ بخش در این نمایشگاه ایفای نقش دارند که شامل تبلیغات و فضاسازی، حجاب و عفاف، صنایع خلاق، دانش آموزی، دانشگاهی، ادارات و نهادها، نظرسنجی، آموزشی و مشاوره ای، کودک و نوجوان، زیارت، بین الملل، مساجد، موسسات قرآنی و محلات هستند.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد از نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد به بخش مردمی اختصاص دارد، گفت: از سه هزار و ۶۶۸ مترمربع فضای غرفه‌ها در این نمایشگاه ۲ هزار و ۶۸ مترمربع به موسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت اختصاص یافته است که در مجموع ۸۷ موسسه قرآنی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی اظهار کرد: حداقل هر شب در این نمایشگاه دو رونمایی از کتاب یا مجموعه قرآنی مربوط به بخش‌های مختلف انجام می‌گیرد، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، برگزاری محافل قرآنی و برنامه‌های مرتبط از دیگر ویژه برنامه‌های این نمایشگاه بوده که هر شب میزبان شهروندان خواهد بود.

در پایان این نشست پوستر هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با حضور پدر شهید قرآنی محسن حاج حسنی کارگر رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.