مشهد، میزبان کنگره بین المللی اندیشه قرآنی آیت الله خامنه‌ای

مشهد میزبان همایش مبانی قرآنی، اندیشه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آیت الله خامنه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالح رئیس جامعه المصطفی العالمیه خراسان گفت: این همایش بین المللی با دو هدف ترویج و توسعه تعالیم قرآنی در جامعه و تبیین و معرفی شخصیت قرآنی رهبر، ابعاد علمی و نوآوری تفسیری ایشان برگزار خواهدشد.

او افزود: این همایش در ۲۰ محور که مهم‌ترین آن مرجعیت قرآن، سبک زندگی قرآنی، قرآن، هنر، رسانه و فرهنگ، مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حضرت آیت الله خامنه‌ای و زن و خانواده برگزار می‌شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خراسان ادامه داد: این کنگره بین المللی ۱۳ و ۱۴ دی ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صالح بیان کرد: در این همایش جامعه المصطفی العالمیه با همکاری ۱۸۳ مرکز حوزوی و دانشگاهی این کنگره را برگزار و علما، اساتید و نخبگان داخلی و خارجی سخنرانی در همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای خواهند داشت.

او تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۱۱ چکیده مقاله و یکهزار و ۷۱۰ اصل مقاله به این کنگره رسید و پس از ۲۰ مرحله ارزیابی ۹۲۵ مقاله پذیرفته شد که از این تعداد ۲۸۹ مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه اجلاسیه شرق کشور ارسال شده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خراسان تاکید کرد: برای برگزاری این کنگره ۱۸۳ پیش نشست و ۶۵ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی در سطح کشور حول محور علمی این کنگره برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.