جابجایی حدود ۳۶۳ هزار مسافر با ناوگان عمومی مازندران

حدود ۳۶۳ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جابجا شده اند.

عیسی خادمی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: حدود ۳۶۳ هزار مسافر بهمن ماه امسال با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جا به جا شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

او افزود: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۸۳ هزار ۵۶۰ سفر انجام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی سفر هستیم.

خادمی گفت: سیاست این اداره کل، جابجایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت‌ها و ناوگان عمومی انجام می‌شود.

او افزود: فعالیت غیر مجاز سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است، لذا توصیه می‌گردد هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیت‌های فراوانی همچون امنیت سفر، رانندگان حرفه‌ای، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر و رانندگان حرفه‌ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده نمایند.

خادمی گفت: در بخش جابجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونه‌ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه می‌گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.

او افزود: در سیستم حمل‌و‌نقل زمینی، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین مقررات حمل و نقل هستند.

خادمی گفت: در مازندران ۲۱۹ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکت‌های و پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.