باغ فدک اصفهان آماده میزبانی از مسافران نوروزی

باغ فدک به‌عنوان کمپ گردشگری و تنها مرکز اسکان روباز به صورت چادر خواب شهر اصفهان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

 معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: باغ فدک یکی از کمپ‌های روباز اصفهان برای اسکان مسافران به شمار می‌رود، البته اولویت اسکان هتل‌ها و مهمان‌پذیر‌ها و سپس خوابگاه‌های دانشجویی، مدارس آموزش پرورش، خانه‌های استیجاری و بعد از آن باغ فدک است.

مهدی بقایی با بیان اینکه وقتی ظرفیت اسکان باغ فدک تکمیل شود از بقیه اماکن نظیر ورزشگاه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها استفاده می‌شود، ادامه می‌دهد: باغ فدک در تمام فصول سال برای اسکان مسافران باز است و به آن‌ها خدمات رسانی می‌کند.

او گفت: سال آینده کمپ گردشگری دیگری در شرق اصفهان تحت عنوان باغ تندرستی راه اندازی می‌شود که کمپ گردشگری مناسبی در اصفهان خواهد بود.

بقایی با بیان اینکه در حال آماده سازی نهایی باغ فدک هستیم، افزود: عملیات اجرایی مرحله سوم دریاچه فدک آغاز شد که برای شهروندان و مسافران یک طرح تفریحی گردشگری قابل توجهی خواهد بود.

او با بیان اینکهدر باغ فدک حدود چهار غرفه به صورت ابرخشت‌های قدیمی با معماری ایرانی در حال احداث است گفت:  احداث مرحه سوم دریاچه باغ فدک شامل آب بندی، ساخت دریاچه، زیباسازی ورودی و موارد مهم دیگر است.

باغ فدک به‌عنوان تنها مرکز اسکان روباز به صورت چادر خواب شهر اصفهان محسوب می‌شود و شهرداری این کلان‌شهر در آستانه نوروز ۱۴۰۳ چند طرح به‌منظور افزایش رفاه و خدمات ارائه شده به مسافران در این باغ اجرا کرده است تا آن‌ها با خاطره‌ای خوش به شهر خود بازگردند.

 وجود جاذبه‌های متعدد تاریخی اصفهان ازجمله میدان نقش‌جهان، سی‌وسه پل، پل خواجو، کاخ چهل ستون و دیگر ابنیه تاریخی باعث شده است تا هرساله اصفهان مقصد گردشگران نوروزی زیادی از سراسر کشور باشد؛ میزبانی از این حجم مسافر، اما نیازمند برنامه‌ریزی و تدارکات قوی است.

باغ فدک به‌عنوان کمپ گردشگری و تنها مرکز اسکان روباز به صورت چادر خواب شهر اصفهان است که در سال ۱۳۷۵ در مساحت ۸۵ متر هکتاری در شمال شرق این شهر احداث شد؛ این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ها و مجموعه‌های اصفهان به شمار می‌رود و از نظر جاذبه طبیعی دارای گونه‌های گیاهی متنوعی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به درختان کاج شهری، توت، زبان گنجشک، سرو نقره‌ای، سرو شیرازی، سرو نوش، اقاقیا، ارغوان، نارون و ... اشاره کرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.