وزیر کشور:

سرلوحه شدن زندگی آمریکایی به شدت برای جوامع خطرناک است

وحیدی در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا گفت: تبادلات فرهنگی یکی از الزامات امروز است.

احمد وحیدی وزیر کشور در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا گفت: آن‌چه به‌عنوان دهکده جهانی مطرح شده یکسان‌سازی فرهنگ است. یکسان‌سازی فرهنگ آنری نشستی و نامطلوب است. هر فرهنگی در حد خود از اصالت عمیق برخوردار هستند.

وحیدی ادامه داد: همین که تلاش می‌کنند غذا‌ها شبیه یکدیگر شوند به‌دنبال ایجاد یک فرهنگ یکسان هستند. اما در واقع نمی‌توان به این سمت حرکت کرد.

وی تاکید کرد: هر ملت برجستگی‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در اسلام اعتقاد بر این است که علم دامنه گسترده‌ای دارد. اسلام آن‌چه پیش‌از خود بوده‌است را پذیرفته و این نشان می‌دهد که اگر فرهنگی ویژگی مثبتی داشت آن را می‌پذیریم. یکی از اتفاقات مهم در این زمینه تبادل دانشجوی خارجی است.

وزیر کشور گفت: مدل دانشجو فرصتی برای تبادل عمیق فرهنگی است و می‌تواند ثمرات دوجانبه‌ای برای کشور‌ها داشته باشد. دانشجویانی که به ایران می‌آیند می‌توانند از فرهنگ ایران بهره بجویند و ما نیز از افکار و اندیشه آن‌ها بهره می‌بریم. 

وحیدی اضافه کرد: بسیاری از عناصر فرهنگی می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و در کنار یکدیگر قرار بگیرند. امروز وقتی راجع‌به مقاومت صحبت می‌کنیم و آنچه در فلسطین درقالب مقاومت صورت می‌گیرد را بررسی می‌کنیم درواقع این مقاومت بیش‌از آن‌که عنصری مسلحانه و نظامی باشد عنصری فرهنگی و مشترک است که مقاومت را درست کرده‌است.

وزیر کشور ادامه داد: فلسطین دربرابر این قدرت بزرگ ایستاده و ملت‌ها با بررسی فرهنگ مقاومت فهمیدند که مقاومت مفهوم گسترده‌ای است و این آگاهی از خاصیت‌های تبادل افکار است که با کمک دانشجویان نیز محقق می‌شود.

وحیدی گفت: در جمهوری اسلامی هم فرهنگ مدون قابل انتقال وجود دارد و هم بستگی فرهنگی نداریم و آزاداندیشی وجود دارد و به‌راحتی بزرگان ما مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری و دیگران اساساً یکی از مسائل مهمی که به آن توجه داشتند تبادل بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
زندگی آمریکایی = نهایت اصراف و فساد
آخرین اخبار