شنود اطلاعاتی نظامیان ارشد آلمان/ برلین: از خط ناامن تماس گرفته شده بود

وزیر دفاع آلمان در واکنش به لو رفتن فایل صوتی مکالمه تلفنی مقام‌های نظامی کشورش، گفت: یکی از کارکنان نظامی رده بالای وزارت دفاع آلمان به اشتباه با یک خط ناامن تماس گرفته بود که به صورت اتفاقی توسط روس‌ها شنود شده است.

رویترز گزارش داد، بوریس پیستوریوس روز سه شنبه، دسترسی روسیه به خطوط ارتباطی آلمان را رد و تاکید کرد: احتمال می‌رود این مکالمه به صورت اتفاقی شنود شده است و هیچ نقصی در سیستم امنیتی آلمان وجود ندارد.

وی گفت: احتمال می‌رود که روسیه به طور تصادفی به مکالمه مقام‌های ارشد نظامی آلمان گوش کرده است و تحقیقات نشان می‌دهد سیستم امنیتی کشورمان هیچ نقصی ندارد.

رسانه‌های روسی هفته گذشته یک فایل صوتی از نشست مقام‌های آلمانی در پلتفرم وبکس (Webex) منتشر کردند که در آن درباره تحویل تسلیحات به اوکراین و حمله احتمالی کی‌یف به پلی در کریمه بحث می‌شد.

پیستوریوس گفت: سیستم‌های ارتباطی ما به خطر نیفتاده است و این ماجرا تنها اشتباه عملیاتی یک فرد بوده است.

وی گفت: استفاده از پلتفرم وبکس معمولاً محدودیت امنیتی ندارد و به خاطر همین چنین دسترسی نمی‌تواند مساوی نقص امنیتی کشورش محسوب شود. با این وجود مقام‌های امنیتی آلمان در حال بررسی موضوع هستند.

وزیر دفاع آلمان مدعی شد که روسیه این تماس را در تلاش برای ایجاد اختلاف بین آلمان و متحدانش فاش کرده است.

در این تماس تلفنی، اینگو گرهارتز، رئیس نیروی هوایی آلمان در گفتگو با سه مقام ارشد نظامی این کشور درباره احتمال ارسال موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین صحبت می‌کند.

اولاف شولتس پس از افشای این فایل صوتی دیروز طی سخنانی گفت که نمی‌توان یک سامانه موشکی که مسافت وسیعی را پوشش می‌دهد، تحویل داد، ولی به این فکر نکرد که چگونه می‌توان این تسلیحات را کنترل کرد.

وی گفت: اگر قرار باشد نظامیان آلمانی برای کنترل و کار با این سامانه در اوکراین حضور داشته باشند، ارسال این سامانه غیرممکن خواهد بود.

آلمان تاکنون در برابر ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین مقاومت کرده، زیرا نگران درگیری مستقیم با روسیه است.

برچسب ها: آلمان ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار