آزادسازی بخشی از تصرفات غیرمجاز حریم رودخانه‌های آذربایجان غربی

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از ۶۸ هکتار تصرفات در بستر رودخانه‌های استان با حکم قضایی آزاد سازی شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به اهمیت صیانت از حریم منابع آبی اعلام کرد: امسال ۶۸/۲۵ هکتار تصرفات غیر قانونی حریم و بستر رودخانه‌های این استان با حکم قضایی اعمال قانون شد.

مجید رستگاری افزود: این موارد شامل ساخت و ساز ویلا، دیوار کشی و تصرف غیر مجاز حریم و بستر رودخانه‌های استان بود که با همکاری مقامات قضایی استان آزاد سازی شد.

وی بیان کرد: طی ۱۰ سال گذشته این امر با جدیت بیشتری در برنامه کاری شرکت آب منطقه‌ای استان قرار گرفته و از سال ۱۳۹۲ تاکنون در مجموع ۸۱۵ هکتار در حریم رودخانه‌های این استان با حکم قضایی رفع تصرف شده است.

رستگاری تاکید کرد: با توجه به اهمیت زیست محیطی و حیاتی رودخانه‌ها، هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در حریم و بستر این منابع آبی ممنوع بوده و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: بیشترین تصرف غیرقانونی مربوط به رودخانه زرینه رود و سیمینه رود بوده که اقدام لازم برای رفع تصرف اراضی این محدوده صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.