ورود دستگاه قضا به آزادسازی حریم رودخانه گدار چای نقده

دادگستری آذربابایجان غربی برای آزادسازی حریم و بستر باقیمانده رودخانه گدار چای نقده و تکمیل پروژه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه مستقیما وارد عمل شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در حاشیه بازدید میدانی از پروژه انتقال آب سد کانی سیب جهت احیای دریاچه ارومیه اظهارکرد: حدود ۴ و نیم کیلومتر از حریم و بستر رودخانه گدار چای نقده تحت تصرف زارعان و اهالی محل بود که اختلافاتی هم در مالکیت و سند آن‌ها وجود داشت.

ناصر عتباتی افزود: دستورات لازم برای جبران، تامین و پرداخت خسارت‌های وارده به زارعان و مالکان به مبلغ بیش از سیزده میلیارد تومان از طرف وزارت نیرو صادر شده است و رئیس دادگاه بخش محمدیار و رئیس دادگستری نقده به عنوان ناظرین اجرای سریع و دقیق این امر معین شدند.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: به حمدالله موارد معین شده با تلاش شبانه روزی ادارات متولی و خصوصا نیروی انتظامی استان انجام و ۴ و نیم کیلومتر باقیمانده از حریم و بستر رودخانه گدار برای انتقال مطلوب آب سد کانی سیب جهت احیای دریاچه ارومیه با موفقیت به پایان رسید.

مراحل پایانی پروژه انتقال آب سد کانی سیب در حال تکمیل است و پس از پایان آن مقدار قابل توجهی آب به دریاچه ارومیه از مسیر گدار چای منتقل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.