نرخ تورم در ترکیه به ۶۷.۱ درصد افزایش یافت

بر اساس داده‌های تازه منتشر شده نرخ تورم در ترکیه به ۶۷.۱ درصد به صورت سالانه رسیده است.

بر اساس داده‌های تازه منتشر شده نرخ تورم در ترکیه به ۶۷.۱ درصد به صورت سالانه و قیمت کالا‌های مصرفی افزایش و نرخ لیر به ۴.۵ درصد کاهش یافت.

مهمت شیمشک، وزیر دارایی و خزانه داری ترکیه اعلام کرد برنامه اقتصادی دولت این کشور در برخی بخش‌ها بهتر از حد انتظار عمل می‌کند، زیرا روند سه ماهه اول نشان می‌دهد که صادرات خالص به طور مثبت بر رشد منعکس خواهد شد و کسری حساب جاری کاهش می‌یابد.

بر اساس گزارش الجزیره، ترکیه قصد دارد ذخایر خود را حداقل تا سطح بدهی خارجی کوتاه مدت افزایش دهد. شیمشک افزود که کاهش خرید قرارداد‌های سوآپ پیش فرض اعتبار نشان دهنده اعتماد بازار‌ها به برنامه اقتصادی است، زیرا جریان‌های جدید پرتفوی در دوره ژوئن تا دسامبر سال گذشته به ۱۱.۴ میلیارد دلار رسیده است.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که عمر پولات، وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد که کسری تجاری ترکیه با ۴۲.۳ درصد کاهش به صورت سالانه به ۷ میلیارد دلار در فوریه گذشته رسیده است. پولات افزود: صادرات در فوریه گذشته با ۱۳.۶ درصد افزایش به ۲۱.۰۹ میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات با ۸.۵ درصد کاهش به ۲۸.۰۹ میلیارد دلار رسید.

بر اساس داده‌های موسسه آمار ترکیه، انتظار می‌رود رشد اقتصادی امسال ترکیه کند شود، اما تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم همچنان ۱ درصد نسبت به سه ماهه قبل بر اساس عوامل فصلی و دلایل مربوط به تقویم رشد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار