یک هفته فرصت برای اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات ۱۴۰۲

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان گفت: داوطلبان می‌توانند تا یک هفته پس از اخذ رأی اعتراض خود را با توجه به مستندات ثبت کنند.

احمد قنبریان، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: در اجرای ماده ۸۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن و ماده ۶۹ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری افرادی که از نحوه برگزاری این مرحله از انتخابات شکایت دارند می‌توانند ۷ روز پس از تاریخ اخذ رأی اعتراض خود را با توجه به مستندات از طریق سامانه‌های مشخص شده به شورای نگهبان تحویل دهند.

او با اشاره به اینکه داوطلبان با مراجعه به سایت میز خدمت شورای نگهبان «سامانه داوطلب» و شهروندان هم با مراجعه به سامانه «مردم ناظر» اعتراض خود را ثبت کنند، افزود: بر اساس قانون انتخابات شکایتی قابل بررسی است که مشخصات شاکی شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و امضای شاکی را داشته باشد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان همچنین تصریح کرد: بر اساس این قانون در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک کسی را متهم کند عمل شاکی به عنوان افترا قابل پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.