سری آ ایتالیا؛

ناپولی ۲ - ۱ یوونتوس/ قهرمان مسیر را برای قهرمانی جدید هموار کرد + فیلم

یوونتوس در رقابت‌های سری آ، خارج از خانه مقابل ناپولی با نتیجه ۱ - ۲ شکست خورد.

در مهمترین دیدار هفته بیست و هفتم سری آ ایتالیا، تیم ناپولی در ورزشگاه مارادونا میزبان یوونتوس بود که با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید.

یوونتوس  در حالی که ۵ هفته قبل به صدر هم رسیده بود با چند شکست و تساوی پیاپی ۱۲ امتیاز با اینتر صدرنشین فاصله دارد و از کورس فتح اسکودتو عقب افتاده و حالا با این شکست رتبه دوم رو هم در خطر میبنید و ممکن است به زودی آن را به دیگر تیم شهر میلان واگذار کند.

یوونتوس در حالی پا به این جدال گذاشت که میانگین سنی بازیکنان ترکیب اصلی‌اش ۲۶ سال و ۱۴ روز است و جوان‌ترین ترکیب فصل جاری بیانکونری به حساب می‌آمد. با نیمکت‌نشینی دنیلو و کوستیچ و همچنین مصدومیت آدریان رابیو و وستون مک کنی، الگری از بازیکنان جوانی، چون کارلوس آلکاراز، فابیو میرتی و ساموئل ایلینگ جونیور در ترکیبش استفاده کرد که میانگین سنی بانوی پیر را پایین آورد.

یووه در نیمه نخست فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشت و دوشان ولاهوویچ سه فرصت عالی گلزنی را با بدشانسی از دست داد، اما این ناپولی بود که در دقیقه ۴۲ به گل اول رسید. جیووانی دی لورنزو در یک حمله برای ناپولی، از سمت راست سانتری روی دروازه یووه فرستاد که با ضربه سر گلیسون برمر، مدافع یووه، به صورت ناقص دفع شد و در سمت چپ محوطه جریمه به زیر پای کوارتسخلیا افتاد.

ستاره گرجستانی ناپولی هم که بدون مدافع مستقیم مانده بود، برای فرود توپ صبر کرد و به زیبایی ضربه والی چکشی خود را با پای راست به سمت چپ دروازه وویژک شزنی رفت و این دروازه‌بان با وجود تاثیر روی توپ نتوانست مانع گل شدن آن شود.

در حالی که انتظار می‌رفت یووه در نیمه دوم سراپاحمله شود، اما این تیم در وقت دوم بازی ضعیف تری نسبت به نیمه نخست انجام داد و قافیه را به ناپولی واگذار کرده بود. پاس‌ها و میدان داری ناپولی که بعد از اخراج ماتزاری و سپردن سکان هدایت تیم به کالزونا کاملا متحول شده نشان می‌دهد، بازیکنان یووه را سردرگم کرده بود، اما در دقیقه ۸۱ حرکت فدریکو کیزا و شوت زمینی و محکم او از گوشه محوطه جریمه به کنج دروازه مرت رفت و بازی مساوی شد.

اما هفت دقیقه بعد یووه دوباره به دردسر افتاد. جوزف نانگه بوئنده هافبک ۱۸ ساله و بلژیکی یووه ۱۰ دقیقه بعد از ورودش به زمین، روی اوسیمن خطای پنالتی انجام داد. ستاره نیجریه‌ای ناپولی خودش پشت توپ ایستاد، اما پنالتی اش را شزنی مهار کرد. با این حال تعلل مدافعان یووه در توپ برگشتی باعث شد تا جیاکامو راسپادوری زودتر از آن‌ها به توپ برسد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

یووه در وقت‌های تلف شده یک فرصت فوق العاده گلزنی برای به تساوی کشاندن بازی داشت، اما روگانی شوتش را از شش قدم با اختلاف زیاد به بالای دروازه فرستاد تا امید یوونتوسی‌ها ناامید شود.

ناپولی با این پیروزی ۴۳ امتیازی شد و به رتبه هفتم جدول رسید تا این تیم هم به رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده وارد شود. یوونتوس هم با این شکست به طور کامل از رقابت با اینتر بر سر قهرمانی خارج شد و از حالا می توان اینتر را قهرمان جدید سری آ دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار