معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خبر داد

تدوین آیین‌نامه مسئولیت اجتماعی برای دانشگاه‌ها

کلانتری از تدوین آیین‌نامه مسئولیت اجتماعی برای دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: تصویب این آیین‌نامه جهت‌دهی خوبی به فعالیت‌های دانشگاه‌ها خواهد داد.

دکتر عبدالحسین کلانتری در نشست هم‌اندیشی با دانشگاهیان دانشگاه کردستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات حوزه مطالعات دانشگاه، که یک حوزه تخصصی و جدی است، کنکاش پیرامون محیط نهاد علم است و نسبتی که نهاد علم با آن دارد.

کلانتری از تدوین آیین‌نامه مسئولیت اجتماعی برای دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: تصویب این آیین‌نامه جهت‌دهی خوبی به فعالیت‌های دانشگاه‌ها خواهد داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه کردستان مسئولیت اجتماعی خود را تا حدودی ایفا کرده، تاکید کرد: دانشگاه کردستان پیشران توسعه استان است و با توجه به حضور اساتید برجسته در این دانشگاه و جایگاه بالایی که در رتبه‌بندی‌های جهانی و کشوری دارد، انتظار می‌رود از فرصت‌ها استفاده و فراتر از شاخص‌های علمی، پژوهشی و فناوری وارد عرصه شده و مسئولیت اجتماعی خود را نیز ادا کند.

کلانتری، استان کردستان را یکی از مرزبانان هویتی ایران دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه کردستان باید ظرفیت‌های عظیم را شناسایی و جهت دهی کند و این مستلزم هم افزایی تمام عناصر و اجزای زیست بوم اعم از اساتید، دانشجویان و یاوران علمی است.

کلانتری اساتید را مهمترین رکن دانست و تاکید کرد: شان اساتید فراتر از انتقال دهنده صرف معلومات است و باید دانشجویان را به تلاش، پویایی، بهزیستی و مدارا تشویق کنند و مسیر زندگی را به ان‌ها نشان دهند.

دانشگاه کردستان نیازمند توجه ویژه است

 رئیس دانشگاه کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: دانشگاه کردستان به عنوان تنها دانشگاه معین استان، در بین دانشگاه‌های کشور دارای رتبه دهم و دانشگاهی بین‌المللی است که از کشورهای مختلف دانشجو پذیرش کرده است.

دکتر حامد قادرزاده عنوان کرد: دانشگاه کردستان از نظر تعداد دانشجو، تا حدودی بومی شده و تبادل فرهنگی زیاد صورت نمی‌گیرد که امیدواریم سیاست‌گذاری به نحوی باشد که تبادل فرهنگی در دانشگاه انجام و ارتباط موثر با سایر اقوام ایرانی برقرار شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها دانشگاه دولتی استان فرهنگی کردستان نیازمند توجه ویژه است، خاطرنشان کرد: نگاه ما به حضور مسئولان وزارت علوم در استان، مادی نیست اما باید توجه داشت که وجود اعتبارات گرچه کافی نیست اما شرط لازم برای توسعه و پیشرفت دانشگاه است.

در ادامە نیز تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه کردستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بە مدت۲ سال امضا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.