معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

میل و انس به قرآن در دنیا روبه افزایش است

کلانتری گفت: میل و انس به قرآن در دنیا حتی میان غیرمسلمانان روبه افزایش است .

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت(ع) دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اظهار کرد: استان کردستان یک استان قرآنی است و دانشگاه کردستان نیز متبرک به این فضا است و استعداد‌های بیشماری در این زمینه وجود دارد .

وی با بیان اینکه امروز در غرب چیزی از بنیان‌ها و خانواده نمانده و باقی مانده آن نیز در حال فروریختن و نابود شدن است، گفت: شاید هیچ وقت بشر به اندازه امروز به قرآن محتاج نبوده است.

 کلانتری اذعان کرد: هیچ وقت در جهان شکاف اقتصادی به این حد وجود نداشته است و این اقتصاد معیوب باعث شده در حالیکه کشوری برای حفظ نظام بازار محصولات خود را به دریا می‌ریزد یا به آتش می‌کشد، در سوی دیگر کره زمین میلیون‌ها نفر از گرسنگی رو به مرگ هستند.

وی افزود: بشر امروز محتاج یک لنگر است که در این جهان متلاطمی که خود ساخته، یاریش کند و به آرامش و سکون برساند و این لنگر، قرآن است.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: میل و انس به قرآن در دنیا حتی میان غیرمسلمانان روبه افزایش است و در چنین شرایطی باید این معارف ناب را در قالبی کاربردی به دنیا ارائه کنیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان و دانشجویان این دانشگاه در واقع به عنوان مروجان فرهنگی هستند که باید از ظرفیتشان جهت اعتلای فضای فرهنگی دانشگاه‌ها استفاده شود.

قرآن رستگاری انسان را در دو جهان تضمین کرد

رئیس دانشگاه کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت جاری بودن قرآن در زندگی، اظهار داشت: قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین کرده و همچون مشعلی فروزان انسان را از تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی می‌بخشد.

حامد قادرزاده  افزود: : قرآن، کتابی است پر از پاکی و خلوص که در آن خودسازی و معرفت تدریس می‌شود و هر انسانی با مطالعه این کتاب به کمال خواهد رسید.

وی تاکید کرد: جامعه‌ای می‌تواند در مسیر درست حرکت کند که در آیات قرآن تدبر، تفکر، تعقل و عمل داشته باشد و آن را سرمایه و چراغ راه خود قرار دهد.

این مسابقات در ۹ بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری و تولیدات رسانه‌ای، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، صحیفه‌ سجادیه ، نوآفرینی قرآنی و با حضور ۲۷۰ دانشجوی دختر و پسر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.