کمیته امداد استان مرکزی سه‌هزار و ۷۶۱ اشتغال پایدار ایجاد کرد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: سه‌هزار و ۷۶۱ اشتغال پایدار امسال توسط این نهاد حمایتی در استان برای مددجویان ایجاد شد.

مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: اساس کار کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۲ بال، مسکن و اشتغال است و چون امکان ایجاد اشتغال برای همه مددجویان به خاطر شرایط سنی ممکن نیست، مطالعات روی ۴۳ هزار خانوار انجام شد.

وی بیان کرد: ۲۹ هزار خانوار در این مطالعات انجام شده، شناسایی شدند که سالمندان و کودکان جداسازی و در نهایت ۱۴ هزار خانوار مستعد اشتغال شناسایی شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد: چهار هزار و ۷۲۵ خانوار از این تعداد، آموزش اشتغال فرا گرفتند و چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اشتغال آنان پرداخت شد.

مومنی افزود: اشتغال در کمیته امداد با انجام مشاوره انجام می‌شود و بازرسان این نهاد حمایتی در حین طرح اشتغال، بازدید‌های میدانی دارند تا طرح اشتغال به خودکفایی برسد.

وی بیان کرد: ۳۸۲ مرکز نیکوکاری و مردم خیر استان مرکزی در ساخت واحد‌های مسکونی مشارکت دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اضافه کرد: مرکز نیکوکاری و آموزش و پرورش این استان امسال، ۴۰ هزار پاکت کمک برای جشن نیکوکاری توزیع شده و در داخل مدارس توزیع می‌شود.

مومنی افزود: این تعداد پایگاه در مساجد، مدارس، موکب و دفاتر کمیته پیش‌بینی شده و فردا (دوشنبه) زنگ نیکوکاری در شهر اراک نواخته می‌شود.

وی بیان کرد: روش‌های مختلفی برای کمک در جشن نیکوکاری وجود دارد که شامل درگاه امداد، کد دستوری و شماره حساب تعیین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی درباره واحد مسکونی مددجویان نیز گفت:
پنج هکتار زمین برای مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان پیش‌بینی شده است.

مومنی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، هفت هزار و ۲۹۹ خانوار مستاجر دارد که بیشترین آن‌ها در اراک و ساوه است.

وی گفت: ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شامل سه هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و سه‌هزار واحد شهری در استان مرکزی در نظر گرفته شده، اما زمین برای ساخت واحد مسکونی تامین نشده و در شهر‌های جدید قول‌هایی داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد: برای ساخت واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد ۲ میلیارد ریال بلاعوض، ۲ میلیارد ریال آورده مددجو و چهار میلیارد ریال هم تسهیلات بانکی با سود کم به این قشر پرداخت می‌شود.

مومنی با بیان اینکه، ۸۱ واحد مسکونی توسط خیران ایجاد شده، ادامه داد: یک‌هزار و ۷۹ واحد مسکونی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ساخته شده که ۱۵۴ واحد آن در ۱۶ اسفندماه جاری افتتاح می‌شود و گرو‌های جهادی و خیران برای ساخت منزل مددجویان همکاری ارزشمند دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.