نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

حضور گسترده مردم در انتخابات همه بافته های دشمن را پنبه کرد

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات همه بافته های دشمن را پنبه کرد و نشان داد که مردم به وظیفه خودشان عمل می کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیشب در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان کرمان ضمن قدردانی از عوامل اجرایی انتخابات برای حضور  حداکثری مردم، گفت: در اصل حضور حداکثری مردم می توان این موضوع را قاطعانه بیان کرد که مردم  هر زمان، شرایط کشور نیاز به حضور آن ها داشته باشد ،حتما در خط مقدم حضور پیدا می کنند و بارها  امتحان خودشان را در زمان هایی که به مردم و حضورشان نیاز داشتیم، همیشه پیشتاز بوده اند و حماسه خلق کردند. 

وی  افزود: نکته دیگری که از نظر من  خیلی مهم است اینکه  حضور مردم یک پیام ارزشمندی را به خارج از کشور هم برای دوستان ما و هم برای دشمنان ما منتقل می کند. برای دوستان ما امید، نشاط مردم ایران و اینکه مردم در  سرنوشتشان حساس هستند و برای دشمنانمان یاس و نا امیدی که آن ها به این چیزها دل نبندند. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: دشمنان دیدند تبلیغات وسیعی که راه انداختند و میلیارد ها دلاری که از ماه ها قبل خرج کردند که مردم پای صندوق های رای نیایند و تبلیغات وسیع راه انداختند  برای حاضر نشدن مردم،  تاثیر نداشت و  مردم دست رد  بر آن ها زدند و حضور گستردشان همه بافته های دشمن را پنبه کرد و نشان داد  که مردم به  وظیفه خودشان عمل می کنند و از انقلابشان دفاع  می کنند؛ بنابراین بازهم جا دارد تبریک مضاعف خدمت همه مردم عرض کنم. 

وی با بیان اینکه استان به لحاظ وحدت و همدلی بین مسئولان ارشد، یکی از بهترین دوره های خود را می گذراند؛ بیان کرد: مزید بر وحدت و همدلی مسئولان، همه عزم خود را جزم کردند تا در این شرایط حساس، بستری فراهم کنند که مردم به راحتی خود را به نزدیک ترین شعبه اخذ رأی برسانند.

امام جمعه کرمان در خصوص بصیرت مردم گفت: این حضور نشان داد وقتی آگاهی مردم کامل شد، حضورشان در هر صحنه ای جدی و تکلیف محور است و در هر بخشی اگر موضوعی برای مردم تبیین شود و اطلاع کافی داشته باشند، خود تصمیم می گیرند چگونه از دستاوردهای نظام دفاع کنند، فقط باید صادقانه مسائل را با مردم گفت.

وی با اشاره به اینکه عده ای درباره انتخاب اصلح به نتیجه نرسیدند؛ اما در انتخابات شرکت کردند؛ این موضوع را حاکی از آن دانست که هر چه در جهاد تبیین واقعیات را با همه زوایای آن به مردم بگوییم باعث می شود تا مردم بهترین کمک برای ما باشند و خود از دارایی نظام حراست و حفاظت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خطاب به منتخبین مردم توجه به اولویت هایی که طی ۲ دهه اخیر نظام کاملا مشخص است، رفع ضعف و نیازهای عمومی مردم، رفع خلأهای قانونی و نظارت بر اولویت ها و نداشتن دخالت در اموری که مربوط به دستگاه اجرایی است؛ تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: انتخابات به خوبی و خوشی در کمال امنیت برگزار شد و کسانی که به هر دلیلی موفق نشدند در این رقابت آرای مناسب را کسب کنند ممکن است شکایتی داشته باشند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که شرایط حاکم بر انتخابات به گونه ای است که تقلب معنا ندارد؛ اما تخلف ممکن است از سوی هواداران و ستادها اتفاق افتاده باشد که شکایت از آن حق قانونی است، افزود: همانگونه که قانون همه مراحل را دیده به شکایات هم رسیدگی دقیق می کند؛ اما شیرینی انتخابات باید در کام مردم بماند و اخلاق پیروز نشدن رعایت شود تا کشور وارد هم افزایی شود.

محمدمهدی فداکار ، استاندار کرمان با اشاره به حضور باشکوه مردم در انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: کار اصلی انتخابات بر دوش مردم بود و مردم تمام کننده کار بودند.

وی ادامه داد: افراد زیادی در برگزاری انتخابات باشکوهاز ائمه جمعه که تبیین و اهمیت حضور مردم را داشتند، مسئولان نظامی و انتظامی برای تامین امنیت، دستگاه‌هایی که زیرساخت‌ها را فراهم کردند و دستگاه قضائی که همراه دولت برای نظارت بر روند اجرای انتخابات بودند، کمک کردند. 

استاندار کرمان تصریح کرد: همه این همراهی‌ها به این نتیجه رسید که تلاش یک ساله دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای به چالش کشیدن انتخابات و مشارکت پایین، اتفاق نیافتد و نزدیک به ۵۰ درصد واجدان شرایط پای صندوق حضور یابند.

 عملکرد موفق رسانه‌های استان در ایجاد شور انتخاباتی

وی  بیان داشت: یکی از تفاوت‌هایی که این دوره در قانون انتخابات لحاظ شد، استفاده از ظرفیت‌های دولتی در امر تبلیغات بود، رسانه‌های مکتوب، فضای مجازی و صدا و سیما و خبرنگاران به شور انتخاباتی کمک زیادی کردند. 

فداکار ادامه داد: مناظره‌ها و تبلیغات کاندیدا از طریق رسانه ملی و شبکه‌های استانی کمک زیادی به عدالت انتخاباتی و شناخت مردم از نماینده‌ها کرد. 
 
بهترین پاسخ به حضور مردم، خدمت صادقانه است
 
استاندار کرمان تصریح کرد: مدار و محور همه کارها مردم هستند و حضور مسئولان و نمایندگان در هر رده‌ای، خدمت به مردم است.
 
وی بهترین پاسخ به حضور جدی و مشارکت مردم در انتخابات را خدمت صادقانه دانست و افزود: دوری از کش‌مکش‌های بی‌دلیل، نپرداختن به حواشی و پیگیری‌ کارهای مردم مهم ترین کاری است که باید انجام گیرد.
 
فداکار ادامه داد: با هم‌افزایی در بخش‌های مختلف می‌توان مشکلات را حل کرد، هم‌افزایی میان نماینده‌های مجلس، نماینده‌ها و مسئولان، قطعا کار را برای مردم سهل و مشکلات ان ها را برطرف می‌کند.
 
وی بیان داشت: مردم ما را انتخاب می‌کنند که کار آن ها را حل کنیم، انتخاب‌های مردم پیام‌های خاص خود را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد، پس باید به آن ها توجه کرد و همه برای توسعه استان کمک کنیم. 
 
فرصت رسیدگی به شکایات کاندیدا تا ۱۷ اسفند 
 
استاندار کرمان گفت: بخش عمده‌ای از کار انتخابات در حوزه اجرا تمام شده و هم اکنون بحث رسیدگی به شکایت‌ها است و فرصتی برای شکایت کاندیدا گذاشته شده است.
 
وی بیان داشت: بخشی از شکایت‌ها مرتبط با جرائم انتخاباتی است که دستگاه قضا مورد بررسی قرار می‌دهد؛ اما تخلفات مرتبط با فرآیند اخذ رای در هیئت‌های نظارت و اجرایی رسیدگی می‌شوند.  
 
فداکار تصریح کرد: اگر ابطال صندوق یا بخشی از آرا در سرنوشت انتخابات تاثیر داشته باشد در حیطه اختیارات استان نیست و شورای نگهبان باید دستور رسیدگی دهد.  
 
هم‌افزایی استان و ظرفیت مجلس برای توسعه استان 
 
استاندار کرمان گفت: نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه مختلفی هستند و نیاز‌های مناطق هم متفاوت است؛ نمایندگان باید در حوزه انتخابیه خود مطالبات و پیگیری‌هایی داشته باشند و بخشی از کار نیز هم‌افزایی برای کار‌های بزرگی است که در استان باید صورت گیرد.
 
وی افزود: آب و سرمایه‌گذاری برای توسعه و اشتغال، مهم ترین نیاز‌های استان است، با تمرکز و هم‌افزایی ظرفیت‌های استان و مجلس، گرهی از مشکلات مردم باز کنیم.
 
فداکار  با اشاره به اینکه  لازمه اشتغال، سرمایه‌گذاری است و باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم،  گفت: مردم علی‌رغم گلایه‌هایی که داشتند، اما در انتخابات شرکت کردند و رای خود را به صندوق انداختند و تمام تحلیل‌های دشمن معکوس شد.  
 
وی تصریح کرد: مجلس با توجه به جایگاه مهمی که دارد باید همه این ظرفیت‌ها را برای خدمت به مردم به کار گیرد. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار