تشکیل ۹۸ پرونده تخلفات انتخاباتی در کرمان

معاون دادگستری استان کرمان گفت:۹۸ پرونده تخلف انتخاباتی در استان کرمان تشکیل شده که بیشترین تخلفات در حوزه خرید و فروش آرا بوده است.

سیدمهدی قویدل، ظهر امروز در نشست خبری گفت: حدود یک‌سال است که هیئت‌های اجرایی و نظارتی در استان کرمان درگیر انتخابات هستند و دستگاه قضایی نیز در این زمینه همکاری داشته است.

وی با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی به ریاست رئیس کل دادگستری استان کرمان تشکیل شده و همراهی بسیار خوبی وجود داشته است، بیان کرد: تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شد و ۵۲ شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری استان کرمان تشکیل شده است.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان با اشاره به اینکه تا روز قبل از انتخابات، ۲۹ پرونده تخلف انتخاباتی در سطح استان تشکیل شد که بیشتر در حوزه تبلیغات زودرس و یا تخریب رقبا بود که در قانون نیز جرم انگاری شده است، بیان کرد: در روز رأی گیری در ۱۱ اسفند، همه دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی، بدون دخالت در امر انتخابات کار نظارت را انجام می‌دادند و قضات ویژه در دادسرا مستقر بودند.

وی با بیان اینکه ۹۲ عنوان مجرمانه در قانون بیان شده است، ادامه داد: طی دیروز در کل استان، ۹۸ پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شد که بیشترین تخلفات در حوزه خرید و فروش آرا در اطراف شعب اخذ رأی بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه از مجموع بازداشت شدگان، ۸۰ تا ۸۳ نفر مرد و مابقی زن بودند، گفت: حدود ۱۴ پرونده در جیرفت، ۲۶ پرونده در سیرجان و ۱۵ پرونده در بم تشکیل شده است.

وی از تشکیل ۶ پرونده در کرمان، ۸ پرونده در بافت و ۱۰ پرونده در بردسیر خبر داد و افزود: در شهربابک ۲ پرونده، در راور ۳ پرونده، در ارزوئیه ۶ پرونده، در فهرج یک پرونده و در بروات یک پرونده تشکیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار