افزایش ۳۶ درصدی ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امسال ترانزیت کالا از پایانه مرزی پنج‌گانه استان ۳۶ درصد افزایش یافته است.

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی پنج‌گانه استان ۳۶ درصد افزایش یافته و تلاش می‌شود با توسعه زیرساخت‌ها و ارتقاء کیفی خدمات این آمار صعودی شود. 

وی افزود: پایانه مرزی بازرگان با عبور ۱۲ هزار و ۵۶۹ دستگاه ناوگان ترانزیت خروجی و ورود ۳۲ هزار و۳۷۳ دستگاه ناوگان ترانزیتی بیشترین عملکرد را در این خصوص داشته و پایانه مرزی پلدشت با تردد ۲۰ هزار و ۹۳۶ دستگاه ناوگان ترانزیت خروجی و تردد ۶۱۵۴ دستگاه ناوگان ترانزیت ورودی و همچنین تمرچین با تردد ۹۶۴۹ دستگاه ترانزیت خروجی و ۷۲۵۳ دستگاه ناوگان ترانزیت ورودی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

دست نشان خاطرنشان کرد: همچنین امسال ۳۹۲ هزار و ۴۸۵ دستگاه ناوگان حامل کالای واراداتی و صادراتی از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده اند که از این میان بازرگان با تعداد ۱۹۱ هزار و ۶۲۹ تردد در رتبه اول بیشترین تردد قرار گرفته و تمرچین و پلدشت به ترتیب با ۹۳ هزار و۲۴۳ و ۵۹ هزار و ۴۱۱ تردد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: در این بازه زمانی میزان تردد ناوگان صادراتی و وارداتی از پایانه‌های مرزی تمرچین و پلدشت به ترتیب ۳۳ درصد و ۵۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.