آزادی ۳۳۰ محکوم مالی با همت خیران و گذشت شاکیان در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای سال ۳۲۰ مرد و ۱۰ زن که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی یا دیه در زندان بودند با کمک‌های خیران،ستاد دیه و گذشت شاکیان آزاد شدند.

حیدر آسیابی گفت: مجموع بدهی این افراد ۵۴۵ میلیارد تومان بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان، نزدیک به نیمی از این طلب را شاکیان بزرگوارانه بخشیدند.

آسیابی افزود: با درخواست اعسار ۲۸۶ میلیارد تومان هم موافقت شد و محکومان به صورت اقساطی به شاکیان می‌پردازند.

وی ادامه داد: ۱۱ میلیارد تومان هم با کمک‌های ستاد دیه استان و خیران تامین شد.

آسیابی افزود: ۲۴۰ محکوم مالی دیگر هم به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان، چشم به راه کمک‌های مردمی برای آزادی هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان از آغاز پویش کمک به آزادی این زندانیان خبر داد و گفت: این پویش از ابتدای اسفند ماه آغاز شده است و تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

آسیابی افزود: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هم، امسال در دونوبت، طی ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان، از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی و حمایتی، اتاق بازرگانی، بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان صنایع و کارخانجات برای مشارکت در این کار خیر دعوت کرد.

آسیابی افزود: همه مردم می‌توانند برای مشارکت در این اقدام خیرخواهانه، کمک‌های نقدی خود را به حساب ستاد دیه استان واریز کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه برنامه ریزی برای برگزاری گلریزان آزادی زندانیان از تلاش‌های ستاد دیه استان به علت پیشرو بودن استان در آزادی زندانیان غیرعمد، قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار