نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مشخص شد

پس از شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، نامزدهای منتخب مردم استان کرمانشاه در این نهاد مهم معرفی شدند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، مصطفی علما و امان نریمانی به عنوان منتخب مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری معرفی شدند.

در استان کرمانشاه ۶ نفر برای دستیابی به ۲ کرسی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که صلاحیت مصطفی علما، امان نریمانی و مهدی خطیبی از سوی شورای نگهبان تایید شد.

امان نریمانی نماینده کنونی مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و مصطفی علما نیز نماینده سابق، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه است.

مدت زمان هر دوره مجلس خبرگان رهبری که اعضای آن به وسیله انتخابات و رأی مستقیم و مخفی مردم انتخاب می‌شود، هشت سال است.

نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شد

با اتمام شمارش آراء انتخابات مجلس شورای اسلامی، شش منتخب مردم استان در مجلس دوازدهم مشخص شدند و انتخاب دو نماینده دیگر استان به دور دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه که سه کرسی در مجلس دارد، تنها یک نفر در دور اول توانست آراء لازم را کسب کند و انتخاب دو نماینده دیگر کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

در این حوزه انتخابیه «محمد رشیدی» با کسب ۶۱ هزا رو ۵۸ رای منتخب مردم کرمانشاه شد تا بتواند برای دومین مرتبه راهی مجلس شود. «عبدالرضا مصری» با ۴۷ هزار و ۶۷۱ رای، «فضل الله رنجبر» با ۳۴ هزا رو ۱۳۸رای، «جهانبخش امینی» با ۳۱ هزار و ۷۸۲ رای و «ابراهیم رحیمی زنگنه» با ۲۹ هزار و ۹۸۶ رای نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

در مجلس یازدهم «عبدالرضا مصری»، «محمد رشیدی» و «ابراهیم عزیزی» نمایندگان مردم کرمانشاه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار