رای‌گیری در فارس پایان یافت/ آغاز شمارش آرا

فرآیند اخذ رای در سه هزار و ۵۱۴ شعبه سراسر فارس پس از سه نوبت تمدید ساعت ۲۴ جمعه یازدهم اسفند پایان یافت و شمارش آرا آغاز شد.

فرآیند انتخابات در ۱۵حوزه انتخابیه فارس از ساعت هشت صبح جمعه ۱۱ اسفند در ۲ هزار و ۵۰۵ شعبه ثابت و یک هزار و ۹ شعبه سیار آغاز شد و ساعت ۲۴ پایان یافت.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس برای نخستین بار شمارش آرا انتخابات به طور زنده از شبکه فارس پخش خواهد شد. 

اسماعیل قزلسفلی در ستاد انتخابات فاری در این باره اظهار کرد: پخش زنده شمارش آرا یک کار ابتکاری است که برای اولین بار به صورت آزمایشی در سراسر کشور انجام می‌شود.

به گفته او، این پخش زنده فقط در یک شعبه اخذ رای که دبیرستان نمازی شیراز خواهد بود، از حدود ۳٠ دقیقه بامداد شنبه، ۱۲ اسفند انجام می‌شود و دقایقی نیز از شبکه خبر روی آنتن خواهد رفت. 

رئیس ستاد انتخابات فارس هم چنین در پاسخ به این سوال که نتایج اولیه شمارش آرا چه زمانی اعلام خواهد شد، گفت: پیش‌بینی ما این است که اگر هیچ مشکلی یعنی اختلاف نظری بین وزارت کشور و فرمانداری‌ها و هیئت‌های نظارت به وجود نیاید، دو تا سه ساعت پس از آغاز فرایند شمارش آرا، در هر حوزه انتخابیه نتایج اولیه اعلام خواهد شد.

فرآیند رای‌گیری در فارس یکبار تا ساعت ۲۰ و بار دیگر تا ساعت ۲۲ و سپس تا ساعت ۲۴ تمدید شد و پس از ۱۶ ساعت به پایان رسید.

در این انتخابات ۵۶۷ نامزد نمایندگی مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در ۱۵ حوزه انتخابیه برای کسب ۱۸ کرسی مجلس با یکدیگر رقابت کردند.

همزمان، در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز ۶ نامزد برای تصدی پنج کرسی فارس در این مجلس به رقابت پرداختند.

مردم فارس در این انتخابات حضور گسترده‌ای در پای صندوق‌های رای داشتند و استاندار فارس مشارکت انتخاباتی مردم این استان بویژه جوانان و رای اولی‌ها را بانشاط، چشمگیر و پرشور توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.