اسلام‌آباد:

طرح گاز ایران بخش مهمی از برنامه پاکستان برای تضمین امنیت انرژی خود است

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: خط لوله انتقال گاز از ایران بخش مهمی از برنامه‌های اسلام‌آباد برای تضمین امنیت انرژی خود است.

خانم ممتاز زهرا طی کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسش‌هایی مرتبط با پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان گفت: تضمین امنیت انرژی همچنان اولویت اصلی دولت پاکستان است و پروژه گازی با ایران در میان پروژه‌های دیگر، بخش مهمی از برنامه ما برای آینده انرژی کشور را تشکیل می‌دهد.

وی اظهار داشت: پاکستان خط لوله انتقال گاز از ایران را پروژه‌ای مهم می‌داند که نماد دوستی دو کشور است و بر همین اساس کمیته انرژی کابینه دولت پاکستان طرح ازسرگیری کار در بخش ۸۰ کیلومتری احداث خط لوله در داخل خاک پاکستان را مورد تایید قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به برخی گزارش‌های رسانه‌های محلی درخصوص هرگونه ملاحظات کشور‌های ثالث به تصمیم دولت اسلام‌آباد برای ازسرگیری کار بر روی خط لوله گاز ایران گفت که وی هرگز درباره گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌های بی اساس اظهار نظر نمی‌کند.

وزارت نفت پاکستان هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای تکمیل پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران را موجب تقویت امنیت انرژی اسلام آباد دانست و اعلام کرد که کمیته انرژی در کابینه دولت پاکستان با طرح احداث خط لوله ۸۱ کیلومتری از «بندر گوادر» تا مرز مشترک پاکستان با ایران موافقت کرده است.

پیش از این محمد علی وزیر نفت و نیروی پاکستان کشورش را موظف به تکمیل خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران مطابق با توافق دوجانبه دانست و اظهار داشت که تحریم‌های آمریکا قابل اعمال بر این پروژه مشترک گازی نیست.

اواسط آبان‌ماه امسال وزیر نفت پاکستان طی سفر به تهران و شرکت در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق، با طرف‌های ایرانی پیرامون آخرین تحولات مرتبط با طرح خط لوله انتقال گاز ایران رایزنی کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۲ مردادماه امسال در جریان سفر رسمی خود به پاکستان اعلام کرد: گفت‌وگو‌های مهمی با همتای پاکستانی خود درباره طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان انجام داده و معتقد است که تکمیل این پروژه در راستای منافع دو ملت است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
گاز رو میفروشین بعد میگین گاز نداریم شلعه رو کم کنید ، بیه ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
واردات گاز مایع از قطر بهترین راه تامین انرژی است
آخرین اخبار