توزیع ۲ تُن علوفه برای وحوش حیات وحش منطقه حفاظت شده کهیاز اردستان

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: همزمان با بارش برف بیش از ۲ تن علوفه برای تغذیه حیات وحش در منطقه حفاظت شده کهیاز توزیع شد.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان گفت: همزمان با بارش برف بیش از ۲ تن علوفه برای تغذیه حیات وحش توسط محیط‌بانان در منطقه حفاظت شده کهیاز توزیع شد.

حسین شواخی افزود: این اقدامات در مناطق تحت مدیریت جهت حفاظت از حیات وحش صورت می‌گیرد تا در شرایط سخت محیطی همچون سردی و برودت بیش از حد و یا کمبود آب و خشکی مناطق، به ادامه حیات حیوانات کمک شود.

منطقه حفاظت شده کهیاز دارای کوه‌ها، دشت‌ها و تپه ماهور‌های مختلف است. از مهمترین دشت‌های منطقه می‌توان به دره باغ و انجیله و از مهمترین ارتفاعات آن به کهیاز و کوه سیاه اشاره کرد. منطقه کهیاز یکی از زیستگاه‌های کویری کشور محسوب می‌شود که به دلیل داشتن حداقل تعارضات و مستثنیات و برخورداری از ویژگی‌های خاص توپوگرافی، زیستگاه مناسبی برای بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی ارزشمند محسوب می‌شود.

این منطقه زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری نادر و با ارزش از جمله جبیر، پلنگ، هوبره و احتمالاً یوزپلنگ آسیایی می‌باشد.

کهیاز در سال ۱۳۸۹ به عنوان منطقه حفاظت شده ارتقا سطح یافت. این منطقه با وسعت ۹۲ هزار هکتار در پنج کیلومتری شرق شهرستان اردستان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.