زنجان؛

آهوان دشت فیله خاصه زنجان بر سر سفره محیط زیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست از توزیع علوفه 200بسته در چند نقطه از منطقه شکار ممنوع فیله خاصه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سیدرضا موسوی مشکینی موسوی مدیر کل حفاظت محیط زیست گفت : با توجه به  سردی هوا و بارش برف شدیدکمبود منابع تغذیه و به منظور حمایت از گونه های حیوانی 200 بسته یونجه در منطقه شکار ممنوع فیله توزیع شد.
وی افزود: با توجه به اینکه این منطقه تنها زیستگاه آهوان شمالغرب کشور محسوب می شود و به همین دلیل اداره کل، زمستان هر سال نسبت به تهیه، تامین و پخش علوفه این جانوران علفخوار اقدام می کند.
موسوی ادامه داد: در فصل زمستان و هنگامی که زمین پوشیده از برف می شود، وحوش علفخوار به دلیل دسترسی نداشتن به علوفه به ناچار به مناطق مسکونی شهری به ویژه حریم روستاها نزدیک می شوند که در این میان متاسفانه عده ای افراد سودجو و فرصت طلب با استفاده از موقعیت پیش آمده اقدام به شکار غیرمجاز این حیوانات بی پناه می کنند که در صورت مشاهده طبق قانون و بدون هیچ اغماضی با خاطیان برخورد خواهد شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست از روستاییان و شهروندان خواست در صورت مشاهده وحوش علفخوار در نزدیکی سکونتگاه های انسانی، ضمن حمایت از آنها مراتب را به صورت حضوری به نزدیک ترین واحد محیط زیست و یا از طریق شماره تلفن های 3-33541001 و 09392888657به این اداره کل اطلاع دهند و از غذا دادن به آنها و هرگونه اقدام غیرقانونی خودداری کنند.


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا جلیلی
۰۲:۲۴ ۲۵ تير ۱۳۹۶
از شما زحمت کشان محیط بانان تشکر میکنم