تاسیس شعب دانشگاه تهران در کشورهای مختلف

رئیس دانشگاه تهران گفت: راه‌اندازی شعبه‌های دانشگاه تهران در کشور‌های مختلف را در دستور کار داریم.

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار موفق شدیم با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی کشورمان ، اساتید و روسای دانشکده های دانشگاه تهران شاهد برگزاری مراسمی با عنوان آیین تجلیل از اساتید ممتاز دانشگاه باشیم.

او ادامه داد: استاد ممتاز به کسی گفته می‌شود که ۱۰ سال بعد از اینکه به مقام استاد تمامی نائل می‌شود، پرونده‌اش به شرطی که توسط برخی استادان پیشنهاد شود برای درجه استاد ممتازی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاد ممتازها چگونه انتخاب می‌شوند؟

مقیمی توضیح داد: یک کمیته‌ای متشکل از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دانشگاه تهران شکل می‌گیرد. این افراد که بررسی کننده پرونده هستند باید به تایید هیئت ممیزه دانشگاه تهران برسند و مشروط به اینکه امتیازات لازم را از بندهای مختلف کسب کنند به این مقام نایل می‌شوند.

 

 
او درباره اقدامات  دانشگاه تهران در سطح بین‌المللی بیان کرد: در دانشگاه تهران برای بین المللی شدن دانشگاه تهران و تقویت این جایگاه تلاش های زیادی انجام داده ایم. راه‌اندازی شعبه های دانشگاه تهران در کشور های مختلف را در دستور کار داریم و در برخی از آن‌ها پذیرش دانشجو آغاز شده است. جذب دانشجوی خارجی در داخل دانشگاه تهران نسبت به دوره گذشته تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرده است.
 
مقیمی همچنین درباره سایر اقداماتی که در حوزه بین‌المللی انجام شده، توضیحاتی داد و گفت: در عین حال تعامل بین المللی حاصلش این خواهد بود که  زمینه های مشترک علمی دیگری را هم فراهم بکند. می‌توانیم تبادل استاد دانشجو را داشته باشیم. 
 
 
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه گاهی شخصیت‌ها بدون داشتم صلاحیت ممکن است تبدیل به الگو شوند، گفت: امیدواریم که مجموعه تجلیل‌ها بتواند کمک کند که فرهیختگان ما در صدر قرار بگیرند و این‌ها بتوانند پیشگام تحول گرایی در کشورمان باشند. 
 
او بیان کرد: همان طور که رهبر عزیزمان اشاره می کنند که دانشگاه ها باید تمدن ساز باشند؛ یکی از آیتم‌ها و مولفه های رسیدن به یک تمدن نوین اسلامی توجه به اساتیدی است که این مسیر را می توانند برای ما هموار کنند که امیدوارم این تلاش ها بتواند نتیجه بخش باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۲:۳۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
خود آقای مقیمی تا حالا چکارکرده است.
یک مرکز آموزش کارکنان یک سازمان دولتی را نمی توانست اداره کند بروید بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
ما که ایرانی بودیم اونقدر سنگ جلو پامون انداختند نتونستیم دانشگاه بریم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
خدارو شکر نمردیم و دیدیم که این لباس بر تن چه کسانی رفت!