برخورداری بیش از دو هزار زندانی از آموزش‌های مهارتی در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمند سازی زندانیان برای بازگشت به جامعه و خانواده، ۲ هزار و ۱۴۸ زندانی از ابتدای سالجاری تاکنون آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وهب مختاران گفت: ۱۴۴ نفر از زندانیان شرکت کننده در دوره‌های فنی و حرفه‌ای را بانوان تشکیل می‌دهند.

او گفت: هدف از آموزش زندانیان توانمند سازی و کسب مهارت برای اشتغال پس از آزادی است و با فراهم کردن زمینه اشتغال برای این قشر می‌توان از بازگشت مجدد آن‌ها به زندان جلوگیری کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه مهارت‌های ارائه شده به زندانیان با توجه به نیازسنجی انجام می‌گیرد گفت: زندانیان در دوره‌های آموزشی مانند پیرایشگر مردانه، آشپز سنتی، برق ساختمان، مکانیک خودرو، تعمیر وسایل گاز سوز خانگی، قالی بافی، جوشکاری، و معرق کار چوب شرکت کردند.

مختاران گفت: ارتقای سطح مهارتی زندانیان محاسنی همچون سوق دادن زندانیان به سوی اشتغال پایدار و تامین معاش، بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان حتی تاثیر مثبت روحی و روانی بر روی زندانی هنگام گذران دوران محکومیت در زندان، دارد.

او گفت: زندان یک مکان مناسب برای ارائه انواع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است تا زندانیان پس از آزادی با داشتن گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه‌ای راهی بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشند.

۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه‌ای استان همدان فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار