راه اندازی مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی ویژه زندانیان در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از راه اندازی مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی ویژه زندانیان در استان خبر داد.

وهب مختاران گفت: در راستای اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ارتقا سطح آموزش‌های مهارتی، ایجاد زمینه اشتغال و توانمندسازی مهارتی زندانیان و حمایت از قشر آسیب دیده اجتماعی مجوز فعالیت مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان صادر شد.

او هدف از صدور این مجوز را ارتقا سطح آموزش‌های مهارتی و ایجاد زمینه اشتغال زندانیان برشمرد و گفت: با هدف توانمند سازی شغلی و اجتماعی این مرکز در محل زندان مرکز همدان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: این مراکز با استفاده از ظرفیت‌های موجود (دولتی و خصوصی) هدایت گری لازم را برای بهبود اثربخشی، توانمند سازی شغلی و اقتصادی محبوسین عهده دار خواهند بود.

مختاران با اشاره به اینکه فراگیری آموزش‌های مهارتی تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و جرم در جامعه دارد گفت: راه اندازی این مرکز کمک می‌کند تا مهارت‌هایی به زندانیان آموزش داده شود که بعد از آزادی، دارای بازار کسب و کار و درآمد مناسبی باشند.

او زندانیانی که دوره‌های آموزشی و مهارتی را در زندان سپری کرده اند، پس از آزادی، می‌توانند در زمینه‌هایی که کسب مهارت و تجربه کرده اند، فعالیت اقتصادی داشته باشند و از ارتکاب مجدد به جرائم پیشگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.