تجلیل از اساتید پیشکسوت و بازنشسته دانشکده پزشکی علوم پزشکی در تبریز

درمراسمی ازچهره‌های ماندگار دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اساتید بازنشسته و پیشکسوت این دانشکده تجلیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به جایگاه عالمان در تاریخ اشاره کرد و گفت: در تاریخ بشر برخی موارد اهمیت ویژه‌ای دارند و یکی از آن‌ها بحث علم و عالمان هستند و درطول تاریخ رتبه اول درجات افتخار برای افرادی است که در راه علم زحمت کشیده اند.

نقی پور افزود: افرادی که برای بهبود زندگی بشریت تلاش کرده اند و کسانی که در راه سلامت بشریت ایثارگری کرده اند جایگاه خاصی داشته و دارند.

 وی ادامه داد: در تاریخ و در همه ادیان و مذاهب کسانی که به همنوع خود خدمت کرده اند مورد تقدیر و تکریم بوده اند تا جائیکه از عنایات حق تعالی برای انسان گشودن گره انسانی به دست انسان دیگر ذکر شده است.

وی افزود: در حوزه سلامت و پزشکی وجایگاه خدمت به سلامت انسان‌ها از بالاترین درجات خدماتی است که توسط یک انسان به همنوع صورت می گیرد که همواره در تاریخ مورد تقدیر قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بالاترین درجه انسانیت را در نزد خدای متعال تعلیم وتربیت دانست و گفت:این برترین جایگاه انسانیت است که مختص به انبیاست و همه این ارزش‌ها وافتخارات در وجود نازنین شما بزرگواران جمع شده است. اساتیدی که جوانی و زندگی خود را برای بهبود زندگی بشریت هدیه کرده و در ادامه آن را برای نسل آینده تعلیم و انتقال داده و در جهت رشد علم وسلامتی کوشیده اید.

تقی پور گفت: به شما و زحمات و آموخته هایتان افتخار کرده و تقدیر وتشکر میکنم که وجود شما در جامعه و دانشگاه مایه مباهات همگان است وتوفیق قدرشناسی از شما توفیقی از سوی خدای متعال برای ما بوده است.

حجت الاسلام یوسف خیری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز طی سخنانی با اشاره به اهمت وجایگاه معلمی در اسلام، از اساتید بازنشسته به عنوان ذخایر دانشگاه یاد کرد و آنان را سرمایه‌های ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانست.

در این مراسم با اهدای تندیس یادبود از ۱۹۱ استاد بازنشسته و پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تقدیر شد.

برچسب ها: تجلیل ، دانشگاه ، معلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.