اقامت مسافران خارجی در آذربایجان‌غربی بیش از ۳۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: امسال اقامت مسافران خارجی در استان در مقایسه با پارسال بیش از ۳۲ درصد افزایش یافته که امیدواریم این روند در سال آینده نیز ادامه یابد.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به روند رو به رشد شاخص های مربوط به حوزه گردشگری در استان، گفت: همچنین در شاخص‌هایی نظیر اقامت مسافر در هتل ها، مهمانپذیر‌ها و نظایر آن افزایش ۳۰ درصدی، بازدید از مراکز تفریحی افزایش ۲۴ درصدی و بازدید از موزه‌ها افزایش حدود ۹ درصدی را در مقایسه با پارسال شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری با کشور‌های هم‌مرز آذربایجان‌غربی در راستای توسعه و رونق گردشگری در اولویت قرار دارد، اضافه کرد: با افزایش تعاملات با ترکیه سعی داریم تا تردد مسافر بین ۲ کشور دوطرفه باشد و مسافران ترکیه‌ای نیز از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان بازدید کنند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی و فعالان حوزه گردشگری توجه داشته باشند که زمینه سرمایه گذاری در طرح‌های تفریحی و گردشگری آذربایجان‌غربی فراهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: باید شرایطی ایجاد شود تا مسافر در سفر به ارومیه و استان، ماندگاری بیشتری داشته باشد که برای رسیدن به این مهم، ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری بسیار ضروری بوده و برای این امر نیز ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بسیار ضرورت دارد.

صفری با اشاره به درپیش بودن ایام تعطیلات نوروزی، در ادامه گفت: به این منظور اقدامات قابل توجهی با همراهی نهاد‌های مختلف در آذربایجان‌غربی تمهید شده که استقرار راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی شهرها، اجرای پویش ۳۰۶۰، ساماندهی پایانه‌های مرزی، برخورد با تور‌های غیرمجاز، ارائه اتوبوس به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در ایام نوروز، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، باز بودن درب مساجد و خط کشی مسیر‌های اصلی از جمله آنها است.

وی افزود: برای بررسی وضعیت ارائه خدمات در ایام نوروز، بیش از ۲ هزار بازدید نظارتی مشترک با سایر دستگاه‌های مربوطه از سرویس‌های بهداشتی، مراکز خدمات رفاهی بین‌راهی و پمپ بنزین‌ها داشته ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
گردشگر بیاد کجارا ببینه خالی میبندی