پولیتیکو: اتحادیه اروپا باید سالانه ۵۰۰ میلیارد یورو برای رقابت با چین و آمریکا هزینه کند

اروپا با از دست دادن منابع انرژی ارزان از روسیه و بخشی از صادرات خود به چین هزینه‌های سنگینی متحمل شده است.

اتحادیه اروپا با از دست دادن منابع انرژی ارزان از روسیه و بخشی از صادرات خود به چین، باید سالانه ۵۰۰ میلیارد یورو برای ادامه «انتقال سبز و دیجیتال» خود هزینه کند و در عین حال توانایی خود را برای رقابت با آمریکا و چین حفظ کند. 

این مطلب را نسخه اروپایی روزنامه آمریکایی پولیتیکو با اشاره به درز پیش نویس گزارش وضعیت اقتصادی اتحادیه اروپا که در حال حاضر توسط ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا در حال تهیه است، منتشر کرده است.

این روزنامه خاطرنشان می‌کند: اتحادیه اروپا باید سالانه ۵۰۰ میلیارد یورو برای عقب نماندن از چین و ایالات متحده و ادامه انتقال سبز و دیجیتال هزینه کند.

دراگی هشدار می‌دهد که سه عنصر اصلی که موفقیت اقتصادی اتحادیه اروپا برای مدت طولانی بر آن استوار است، انرژی ارزان از روسیه، صادرات بسیار سودآور به چین و حمایت نظامی توسط ایالات متحده (که امکان صرفه جویی در تخصیص نظامی را فراهم می‌کند). 

بر اساس برآورد‌های دراگی، حدود دو سوم از ۵۰۰ میلیارد یورو در سال باید سرمایه گذاری در بخش خصوصی و یک سوم باید در بخش دولتی باشد. پولیتیکو خاطرنشان می‌کند که در عمل، این امر مستلزم بازنگری در قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا در مورد اعطای یارانه‌های دولتی به مشاغل است.

پیشتر، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در دیداربا با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، خواستار گسترش همکاری‌های سودمند، اعتماد سیاسی، رایزنی‌های دولتی و تشکیل نشست‌های راهبردی بین پکن و بروکسل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار